Tavaly, a Pekingi Autószalonon két fura járművel hívta fel magára a figyelmet a Songsan Motors, amelyről azóta kiderült, hogy a BYD autógyár egyik leányvállalata.
A Dolphin nevű, elrajzolt első generációs Corvette-re emlékeztető nyitott kétülésesükről már akkor kiderült néhány részlet, a Summer nevű hétülésesről azonban csak most közöltek részleteket, mivel a napokban mutatták be a szériamodellt Kínában.
A különös, játékautó-szerű formatervet, amely halványan emlékeztet a Volkswagen Sambára – az első generációs Transporter kisbusz-változatára – lényegében változatlanul hagyták. Ebbe a modellbe is konnektoros hibrid hajtásrendszert építenek majd, 1,5 literes, valószínűleg turbós benzinmotorral, 320 lóerő összteljesítménnyel.
A Summer egyébként kifejezetten termetes jármű: 4,95 méter hosszú, 1,98 méter széles, 1,88 méter magas, a tengelytávja pedig 2,82 méter.
A három üléssoros, tágas belső terű modell ugyanakkor kifejezetten drága lesz, és nem csak kínai mércével. Az alapára 290 ezer jüan lesz, ami nagyjából 12,9 millió forintnak felel meg. Hogy mennyire lesz népszerű, azt persze nehéz megmondani: még az sem kizárt, hogy a formája simán eladja majd.