Az ős-Twingo tervezőjére bízták a Lancia megmentését
A francia származású Jean-Pierre Ploué lesz az a formatervező, aki az ismét felálló Lancia Design részleget vezeti majd a Torino Centro Stile szervezetén belül.

Ploué (az alábbi fotón sötétebb ingben) nehéz, de izgalmas feladatot kap: fiatal tehetségekkel építheti újjá, és irányíthatja a jövő Lancia típusait tervező csapatot. A cél az, hogy a jelenleg már csupán egyetlen típust kínáló márkát néhány éven belül ismét teljes kínálattal lássák el, bár azt egyelőre nem tudni, hogy hányféle autóval gazdálkodhat a majdani Lancia.
Ploué egyébként komoly szakembernek számít, szép karrierrel a háta mögött. A Renault-nál indult a pályafutása 1985-ben ahol az eredeti Twingo tervezésében játszott fontos szerepet, majd dolgozott a VW-nél 1995 és 1998 között, és a Fordnál 1998 és 1999 között, mielőtt a Citroën tervezőrészlegének élére került 1999-ben. Tíz évvel később a teljes VW csoport formatervezési igazgatója, majd a Stellantis csoport vezető tervezője lett.
A Lancia jelenleg már csak a 2011-ben bemutatott Ypsilon típust gyártja, és csak ennek a Fiat Panda alapú modellnek az olaszországi üzleti sikere választotta el a megszűnéstől azóta, hogy 2014-ben minden más Lancia forgalmazása megszűnt. Akkor látták be, hogy a közös Lancia-Chrysler kínálat terve nem működőképes, és a további veszteségek minimalizálásának legegyszerűbb módja a Lancia márka európai forgalmazásának leépítése. Az Ypsilon viszont így is életben tartotta a márkát azzal, hogy stabilan elfogyott belőle évi kb. 60 ezer példány csak Olaszországban. Az utóbbi években ezzel a teljes Alfa Romeo márka európai eladásait is bőven felülmúlta.
A jövő Lancia típusairól egyelőre keveset tudunk, az viszont biztos, hogy ezek is a PSA egyen-platformokra épülnek. Épp ezért várható, hogy a szokásosnál gyorsabban, akár már három éven belül megjelenhet az első új modell, hiszen műszaki megoldásokat nem kell fejleszteni, csupán az új formatervet kell kidolgozni. Így valószínű, hogy az évtized közepére kínálhat újra frissen fejlesztett autókat a Lancia márka.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
