Régen elmúltak azok az idők, amikor az automata váltók lassúak voltak, az autó erőtlen lett tőle és még a benzint is zabálta. Már messze több érv szól mellette, mint a kényelem és a vezetéstámogató rendszerekkel is sokkal harmonikusabban működik együtt. A kézi váltó élménye és szépsége tényleg lassan visszaszorul az élményautókba, de éppen ezért ünnepeljük az olyan gépeket, mint a Porsche 911 GT3 Touring, aminek épp a klasszikus autózás volna a lényege. 9000-et forgó, szívó 4,0 literes bokszermotorral ezt mondjuk fokozottan könnyű elhinni neki. Kaliforniában viszont majdnem elkaszálták a hárompedálos változatot.
Virágzik az autós kultúra a nyugati parton és ennek egyik legfőbb bizonyítéka, hogy a legtöbb márkának is van itt formatervezési központja. Amerikában ráadásul évről évre egyre népszerűbb a kézi váltó, de a 911 GT3 Touringot kizárólag a duplakuplungos automatával engedték forgalmazni az első pár hétben. A magyarázat roppant egyszerű, a kézis 911 nem tudta teljesíteni a helyi lapok és szakértők szerint is rettentően elavult hangszabályozást.
Szerencsére nem hagyták annyiban, ezért a Porsche kiharcolta a kaliforniai hivatalnál, hogy az autókat ne az 1992 márciusától érvényben lévő SAE J1470-es szabályozás, hanem a 2020 májusától életbe lépett SAE J2805 alapján teszteljék.
Konzultációkat folytattak az ügyben, ezért mostanra a Porsche Cars North America termékkommunikációs menedzsere, Frank Wiesmann bejelentette, hogy a kaliforniaiak is rendelhetnek kézis 911 GT3-asokat, így a jövő év elején megérkező autók már mind az 50 államban jogszerűen regisztrálhatóak és vezethetőek.