A Puma lett Európa kedvenc Fordja
A Fordnak eddig nem igazán sikerült kiaknáznia a terepjárósabb fazonú városi modellek népszerűségét Európában: bár a felújítása óta az Ecosport is egész jól fogyott, a Puma hozta meg az áttörést az idei évvel.
A sportos vonalvezetésű, de viszonylag magas építésű típus az idei év első felében Európában már minden más Fordnál kelendőbb volt: több mint 83 ezer példányt tudtak eladni belőle, míg a második legnépszerűbb Ford, a Transit/Tourneo Custom 70 ezer példányban kelt el. A Fiesta lett a garmadik 63 ezer példánnyal, a Kugából 61 ezret, a Transitból 54 ezret, a Focusból 48 ezret értékesítettek.
Az abszolút számok egyébként nem igazán erősek, hiszen Fiestából a koronavírus-járvány előtt évi 229 ezer, Focusból 224 ezer fogyott, és a jelenlegi eladási szintekkel számolva egyik Ford modell sem érhet el hasonló mennyiséget az év végére.
A második negyedév pénzügyi eredményei is ezt tükrözik: a cég Európában 284 millió dollárt veszített, ami ugyan jobb a tavalyi járvány-év 664 milliós negatív eredményénél, de az azt megelőző éveknél egyértelműen gyengébben meg a bolt az idén.
A Puma és a Kuga népszerűsége egyébként tovább erősítheti a Fordnál a kínálat átalakításának folyamatát, amely a személyautókról a manapság népszerűbb szabadidő-autókra helyezi át a kínálat hangsúlyát.