A Morgan nem csak autót árul, de történetet és hangulatot is – nem csoda, hogy a CX-T születéséhez is van egy jó sztorijuk.
A cég profiljától alapvetően eltérő autó ötlete állítólag a cég egyik új tulajdonosának, az Investindustrial nevű befektetési alapnak a vezetőjétől származik. Andrea Bonomi egy rajzon látott hasonlót a formatervezési részlegen, és amikor rákérdezett a Morgan vezetésénél, hogy tudnának-e terepjárásra alkalmas gépet készíteni, a menedzsment is nyitott volt az ötletre.
A munkához azért kértek némi külső segítséget: a profi Dakar versenygépeket építő Rally Raid UK-val is konzultáltak, de kiderült, hogy a korszerű, CX jelzésű önhordó vázszerkezeten nem kell változtatni, lényegében elegendő a kerekeket, a rugóstagokat, és néhány futóműelemet cserélni. Ennek eredménye a 12-ről 23 centire növelt hasmagasság. Ezen felül egy ötrészes pajzs védi az autó érzékeny részeit alulról.
Ezen felül terepjárásra alkalmasabb gumikat, és a biztonság kedvéért egy teljes, a műanyag keménytetőn kívül futó bukócső-rendszert is kapott a CX-T, ami nagyrészt azért megegyezik a Plus Four roadsterrel. Teljesítményben már ez is épp eleget kínál: négyhengeres, kétliteres, turbós BMW benzinmotorja van, amely 255 lóerős, és a hátsó kerekeket hajtja. A hajtáslánc egyetlen szokatlan eleme a szintén a BMW-től vásárolt, de a Morgan szoftverét használó elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű, amely terepen is segít valamelyest az 1,3 tonnás autó úton tartásában.
A fura kaland-sportkocsiból összesen nyolc példányt terveznek készíteni, egyenként 200 ezer font (83 millió forint) körüli áron. Ezek egy jó része már el is kelt – részint házon belül – de a cégvezetés szerint nem valószínű, hogy a maradék ne találna nagyon gyorsan gazdára a márka rajongói között.