Épp tíz éve, 2011. augusztus 19-én indult el az átépített Octavia a Bonneville Salt Flats tökéletesen vízszintes felületén, hogy a leggyorsabb kétliteres turbós szériagyártású autó legyen.
Akkor az Octavia 227,08 mérföld/órás, azaz 366 km/h-s sebességet ért el, ám ehhez alapos átépítésre volt szükség. A legfontosabb az átdolgozott motor, amelyre az utcai RS-ben használtnál sokkal nagyobb turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő került, illetve vízbefecskendezést is kapott. Így túlléphette a 600 lóerő csúcsteljesítményt. Ahhoz, hogy a teljesítményt legyen esély nagy tempóra váltani, az Octavia Greenline hosszúra áttételezett váltóját szerelték az autóba, a futóművön pedig ültettek 8 centit.
A rekord után az autó egyszerűen raktárba került a Skoda brit bázisán, most azonban elővették, és újra működőképessé tették. A különleges autót ezúttal azonban nem vitték Bonneville-be, így néhány részleten változtattak. Nagyobb felniket és alacsonyabb profilú gumikat kapott, így a rekordautóról a 15-ös felnik miatt leszerelt első fékeket is visszaépíthették. Emellett kapott a gép egy széria RS váltót, amivel a végsebesség alacsonyabb, viszont az autó könnyebben vezethető.
Ezúttal a Milbrook tesztpályán járatták meg a látványos, részben krómszínű, részben Skoda versenyzöld Octaviát, de ezúttal nem túl gyorsan. Mivel történelmi darabról van szó, a döntött oválon sem mentek vele 130 km/h fölé.
A rekorder Skoda valószínűleg visszakerül a raktárba, ahol eddig lakott, bár nem lenne meglepő, ha mostantól gyakrabban is előszednék, hiszen a márka utolsó három-négy évtizedében kevés, ennél látványosabb autó született.