A VW csoport is kivezeti a kézi váltót?
A folyamat állítólag már 2023-ban elkezdődik, de a manuális modellek eltűnésére csak 2030 körül lehet számítani.
Az utóbbi évtized látványos áldozata volt a manuális váltó: egyes gyártóknál, így például a BMW-nél már szinte csak az alapmodellek, és néhány sportos csúcsváltozat kapja meg, minden más modell gyártása kizárólag automatával folyik.
A folyamat látványos, és bár már létezik olyan megoldás, az elektronikusan kiemelő kuplung, amely összeegyeztethetővé tenné a legújabb biztonsági megoldásokkal is, úgy néz ki, a legtöbb gyártó inkább egyszerűsíti a kínálatot, és a többségi igénnyel összhangban csak az automata váltót tartja meg a kínálatban.
A német újságokban megjelent információ szerint az irányzat legújabb követője a VW csoport, amely a belső égésű motoros autóiban dupla kuplungos automata váltókkal kezdi kiváltani a manuális kapcsolású váltókat. Az első VW kézi váltó nélkül a következő Tiguan lehet, de ugyanezt az irányt követi majd a következő, várhatóan már csak kombiként kínált Passat is. Úgy hallani, a VW nagyobb testvérmárkái, a z Audi, a Seat és a Skoda is ugyanerre az útra lép, így legfeljebb az olyan rétegmárkáknál maradhat meg a manuális váltó, amilyen a Porsche.
A lépés egyik logikus indoka, hogy Európában, ahol ma még viszonylag népszerű a manuális váltó, a VW 2035-re teljesen kivonja a dugattyús motoros modelleket a kínálatból, villanyautóba pedig nem igazán kell többfokozatú sebességváltó. Más piacokon viszont már ma sem indokolják az eladások a manuális váltó megtartását.