Versenyautóként mutatta meg a jövő népautóját a Cupra
A 20 ezer eurós villanyautó a Volkswagen csoport régi ígérete, és úgy néz ki, bele is fogtak a megvalósításába. Az ilyesmit persze nem árt valahogy kommunikálni, de arra is vigyázni kell, hogy ne derüljön ki túl sok titok.
Erre a legyen is rajta ruha, meg ne is helyzetre készült a Cupra UrbanRebel nevű tanulmány, ami egy szokatlan arányú, magas és rövid versenyautónak tűnik, pedig valójában egyfajta előzetesnek szánják. Annak az elektromos autónak az előzetese, amelyből évi 500 ezer példányt terveznek gyártani Martorellben, a Seat gyárban, az összes VW csoportos tömegmárka számára.
Az óriási hátsó szárny, a szélesítések, de talán még a két oldalajtós kialakítás is egyfajta álcának fogható fel, viszont a 4,08 méteres hossz, és a normál személyautóknál valamivel magasabb tetővonal jelzi, hogy merre tart a fejlesztés: az ID.3-asnál kisebb modell készül, amely ugyanakkor rövid orrával még alkalmas lehet a családi autó szerepének betöltésére.
Az UrbanRebel 428 lóerős hajtásrendszere és 3,2 másodperces gyorsulási ideje 100-ig szintén figyelemelterelő tulajdonságnak fogható fel: egyrészt szükség sincs rá, másrészt a szélesebb körnek szánt majdani tömegmodellbe biztosan nem is kerül be hasonló. Ugyanakkor a Cupra sportos arculatához kétségtelenül ez illik – nyilván ezért is esett épp erre a választás.
Az ID.3-nál olcsóbb elektromos modell első változatait 2025 környékére ígéri a VW, így a következő években várhatóan jön még több hasonló előzetes, mielőtt a végleges autókat megismerhetjük.