Az EQS után az EQE is is érdekes, egybe szabott formatervvel mutatkozott be, és ez alapján kézenfekvő volt a kérdés, hogy miért nem követték a hagyományos Mercedesek stílusát a villanyautókkal is.
A választ Gorden Wagener, a cég formatervezési vezetője adta meg a Top Gear számára adott interjúban. „Az aerodinamika csak az egyik ok. A tizenöt centi vastag akkucsomaggal a háromdobozos szedánforma egyszerűen nem néz ki jól, sőt, kifejezetten szarul néz ki. Valamit tennünk kellett, hogy vizuálisan emészthető legyen a plusz magasság... Ezért találtuk ki ezt a formát az EQ modellekhez, amely nyúlánk és stílusos.” - foglalta össze röviden a lényeget.
Ennek megfelelően nem is várható, hogy a hagyományos négy- vagy ötajtós modelljeiből elektromos változatokat készítsen a Mercedes. Az új, nagy tengelytávú négyajtósok mellett elsősorban magas tetővonalú SUV-okat mutattak, ahol az akkumulátor vastagsága szintén kevésbé szól bele az összképbe.