Hétezer kilométer egy tankkal? A Pioneer ezt ígéri!
A Fering terepjárója teljesen elrugaszkodik a megszokott autóépítési elvektől, és olyan módon használja a dízelmotort, ahogy korábban nagyon ritkán láttuk.

A különleges jármű terveit egy sportkocsitervező mérnök, Ben Scott Geddes vázolta fel. A szakember korábban a McLaren F1, a Caparo T1 és a Ferrari SF90 típusokon is dolgozott, most viszont egész más célra használta fel a sportkocsigyártóknál megismert csúcstechnológiát.
A cél egy olyan terepjáró előállítása volt, amellyel tényleg el lehet hagyni a civilizációt, ha szükséges. Ami közös a sportkocsikkal, az a könnyűszerkezetes építésmód: merev, négy főtartós alumínium vázszerkezetet használtak, ragasztással rögzített műanyag burkolattal. Ennek köszönhető, hogy a Pioneer tömege csupán 1,5 tonna, ami egy ilyen, 4,8 méter hosszú és 2 méter széles terepjáró esetében nem rossz érték.
A hajtásrendszer hibrid, méghozzá meglehetősen szokatlan felépítésű. Négy villanymotor hajtja a kerekeket, ezek egy 20 kWh-s akkucsomagból kapják az áramot, ami külső forrásból is tölthető, de egy hatótávnövelő motorral is kiegészül a rendszer. Ez utóbbi célra jelenleg a Smart 800 köbcentis háromheneres turbódízel motorját használják, ami amúgy sem túl iszákos, de itt, ahol be lehetett állítani, hogy mindig a legtakarékosabb üzemállapotban működjön, tovább csökkenthették a fogyasztását.
A jármű a tervezői szerint durván 80 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemben, viszont azt mondják, a hatótávja akár 7000 kilométer is lehet a takarékos hajtásrendszer révén. A Pioneer emellett elég jó terepjáró is, ami egyebek közt a 80 centis hasmagasságnak és a 140 centis gázlómélységnek köszönhető.
Az autóba épített akkumulátorok sem az autógyártásban elterjedt típusú Li-ion akkuk. A Fering lítium-titanát akkucellákat használt, amelyek ugyan 15%-kal kevésbé hatékonyak mondjuk a nikkelt, kobaltot és mangánt használó változatoknál, viszont kevésbé érzékenyek a hidegre, gyorsabban tölthetők, és lassabban vesztik el a töltéstároló képességüket.
A Pioneert nem szánják tömegterméknek, sőt, kifejezetten drága lesz: 150 ezer angol font körül lesz az alapára, ami kicsit több, mint 60 millió forint, viszont ezért a legjobb képességű expedíciós járművet kínálják, amit manapság pénzért kapni lehet. Abban bíznak, hogy évi 150-200 autóra lesz vevő – ennyi már hozna elég hasznot, hogy a vállalkozás fennmaradjon.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
