Hétezer kilométer egy tankkal? A Pioneer ezt ígéri!
A Fering terepjárója teljesen elrugaszkodik a megszokott autóépítési elvektől, és olyan módon használja a dízelmotort, ahogy korábban nagyon ritkán láttuk.
A különleges jármű terveit egy sportkocsitervező mérnök, Ben Scott Geddes vázolta fel. A szakember korábban a McLaren F1, a Caparo T1 és a Ferrari SF90 típusokon is dolgozott, most viszont egész más célra használta fel a sportkocsigyártóknál megismert csúcstechnológiát.
A cél egy olyan terepjáró előállítása volt, amellyel tényleg el lehet hagyni a civilizációt, ha szükséges. Ami közös a sportkocsikkal, az a könnyűszerkezetes építésmód: merev, négy főtartós alumínium vázszerkezetet használtak, ragasztással rögzített műanyag burkolattal. Ennek köszönhető, hogy a Pioneer tömege csupán 1,5 tonna, ami egy ilyen, 4,8 méter hosszú és 2 méter széles terepjáró esetében nem rossz érték.
A hajtásrendszer hibrid, méghozzá meglehetősen szokatlan felépítésű. Négy villanymotor hajtja a kerekeket, ezek egy 20 kWh-s akkucsomagból kapják az áramot, ami külső forrásból is tölthető, de egy hatótávnövelő motorral is kiegészül a rendszer. Ez utóbbi célra jelenleg a Smart 800 köbcentis háromheneres turbódízel motorját használják, ami amúgy sem túl iszákos, de itt, ahol be lehetett állítani, hogy mindig a legtakarékosabb üzemállapotban működjön, tovább csökkenthették a fogyasztását.
A jármű a tervezői szerint durván 80 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemben, viszont azt mondják, a hatótávja akár 7000 kilométer is lehet a takarékos hajtásrendszer révén. A Pioneer emellett elég jó terepjáró is, ami egyebek közt a 80 centis hasmagasságnak és a 140 centis gázlómélységnek köszönhető.
Az autóba épített akkumulátorok sem az autógyártásban elterjedt típusú Li-ion akkuk. A Fering lítium-titanát akkucellákat használt, amelyek ugyan 15%-kal kevésbé hatékonyak mondjuk a nikkelt, kobaltot és mangánt használó változatoknál, viszont kevésbé érzékenyek a hidegre, gyorsabban tölthetők, és lassabban vesztik el a töltéstároló képességüket.
A Pioneert nem szánják tömegterméknek, sőt, kifejezetten drága lesz: 150 ezer angol font körül lesz az alapára, ami kicsit több, mint 60 millió forint, viszont ezért a legjobb képességű expedíciós járművet kínálják, amit manapság pénzért kapni lehet. Abban bíznak, hogy évi 150-200 autóra lesz vevő – ennyi már hozna elég hasznot, hogy a vállalkozás fennmaradjon.