Napelemes lakóautót készítettek a holland egyetemisták
A koncepció érdekes: a Stella Vita egy olyan jármű, amely elvben külső töltés nélkül is közlekedhet, és egyben lakásul is szolgálhat. Ám az csak sejthető, hogy ez utóbbi funkcióra miért is van szükség.
Maga a fejlesztőcsapat sejtelmesen csak annyit közölt, hogy a megemelhető tetejű, és kiterjeszthető napelemtáblákkal rendelkező, kifejezetten áramvonalasnak tűnő jármű egy napsütéses napon akár 730 km-es út megtételére is alkalmas lehet. Az már nem írták le, csak élő szóban hangzott el, hogy az autó 1,7 tonnát nyom, és a burkolata üvegszálas műanyag.
Az pedig, hogy miért is van szükség rá, hogy az autó lakásul is szolgáljon, egy interjúból derült ki az egyik fejlesztővel: mivel az autó akkumulátorának teljes feltöltése két-három napot vesz igénybe a széthajtogatva 17,5 négyzetméteres napelem-táblákkal, az alapvetően elektromos hajtású járművel hosszabb utazás csak hosszabb szünetekkel képzelhető el. Magyarán a kempingezés nem önkéntes, hanem ennek az új utazási koncepciónak a szerves része. Cserébe nincs közvetlen légszennyezés, ami első közelítésben még mindig elég jól hangzik.
Természetesen arról, hogy ez mennyire reális elképzelés a jövő közlekedéséről, csak olyan részletek ismeretében alkothatnánk képet, mint hogy egy ilyen gép mennyibe is kerülne szériagyártás esetén, vagy hogy milyen sebességgel képes haladni. Ám úgy tűnik, az Eindhoveni Műszaki Egyetem diákjai az ilyen földhözragadt kérdések megválaszolása helyett a projekt propaganda-értékét igyekeznek kihasználni.
A napokban 3000 km-es körútra indulnak vele, és a nagyobb városokban igyekeznek vele népszerűsíteni a napelemes közlekedés ötletét. A célt is okosan választották meg: Spanyolországba utaznak, így minél közelebb jutnak a célhoz, annál több az esély, hogy szép, napsütéses őszi napokat fognak ki.