Versenyzőlegendák kínozták az Audi Dakar-szörnyét
Július végén mutatta be az Audi az RS Q E-Tront, azt a hatótávnövelős elektromos versenyautót, amellyel a 2022-es Dakar Ralin indulnak majd. Azóta természetesen gőzerővel folyik a technika tesztelése, most például két teljes hetet töltöttek el Marokkóban, a sivatagban extrém körülmények között nyúzták a versenygépet.
A volánt olyan legendák adták egymásnak, mint a Mr. Dakarként ismert, tizennégyszeres győztes Stéphane Peterhansel, a négyszeres Dakar-aranyérmes, kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz, valamint a ralikrossz-világbajnok, kétszeres DTM-győztes Mattias Ekström. Ezek a nevek abszolút garanciát jelentenek arra, hogy nem a spórolásról szólt a teszt, és aligha hagytak tartalékot a technikában.
Sven Quandt csapatfőnök el is ismerte, hogy nem volt teljesen zökkenőmentes a program, elsősorban az extrém forróság okozott problémákat, így többször is meg kellett állniuk, és csak a hibák elhárítása után folytathatták a tesztelést. De hát, ugye, inkább ilyenkor jöjjön elő minden gond, mint majd élesben.
A két hét során természetesen nemcsak a hajtáslánc próbálgatása volt a feladat. Az ergonómia finomhangolásával is foglalkoztak, mert bár a versenyautóknál nem a kényelem a lényeg, de a megfelelő üléspozíció, a jó kilátás és a megfelelően elhelyezett kezelőszervek nagyon fontosak, ezeken súlyos másodpercek múlhatnak versenykörülmények között.
Andreas Roos, az Audi versenyrészlegének első embere szerint nagyon értékesek a tapasztalatok, ugyanis nincs hátra túl sok idő a 2022-es Dakar rajtjáig. A következő hónapokban még más helyszínekre is ellátogatnak, hogy a lehető legváltozatosabb körülmények között tudjanak tesztelni. Közben a megszerzett információk alapján a németországi központban zajlik az éles versenyautók építése.