Versenyzőlegendák kínozták az Audi Dakar-szörnyét
Július végén mutatta be az Audi az RS Q E-Tront, azt a hatótávnövelős elektromos versenyautót, amellyel a 2022-es Dakar Ralin indulnak majd. Azóta természetesen gőzerővel folyik a technika tesztelése, most például két teljes hetet töltöttek el Marokkóban, a sivatagban extrém körülmények között nyúzták a versenygépet.
RS Q E-tron: az Audi csodaszörnye a Dakarra
680 elektromos lóerővel és hatótávnövelő turbómotorral készülnek a világ egyik legkeményebb versenyére.

A volánt olyan legendák adták egymásnak, mint a Mr. Dakarként ismert, tizennégyszeres győztes Stéphane Peterhansel, a négyszeres Dakar-aranyérmes, kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz, valamint a ralikrossz-világbajnok, kétszeres DTM-győztes Mattias Ekström. Ezek a nevek abszolút garanciát jelentenek arra, hogy nem a spórolásról szólt a teszt, és aligha hagytak tartalékot a technikában.
Sven Quandt csapatfőnök el is ismerte, hogy nem volt teljesen zökkenőmentes a program, elsősorban az extrém forróság okozott problémákat, így többször is meg kellett állniuk, és csak a hibák elhárítása után folytathatták a tesztelést. De hát, ugye, inkább ilyenkor jöjjön elő minden gond, mint majd élesben.
A két hét során természetesen nemcsak a hajtáslánc próbálgatása volt a feladat. Az ergonómia finomhangolásával is foglalkoztak, mert bár a versenyautóknál nem a kényelem a lényeg, de a megfelelő üléspozíció, a jó kilátás és a megfelelően elhelyezett kezelőszervek nagyon fontosak, ezeken súlyos másodpercek múlhatnak versenykörülmények között.
Andreas Roos, az Audi versenyrészlegének első embere szerint nagyon értékesek a tapasztalatok, ugyanis nincs hátra túl sok idő a 2022-es Dakar rajtjáig. A következő hónapokban még más helyszínekre is ellátogatnak, hogy a lehető legváltozatosabb körülmények között tudjanak tesztelni. Közben a megszerzett információk alapján a németországi központban zajlik az éles versenyautók építése.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
