Nem jó vezetni a 2022-es Formula 1-es gépeket?
Elég komoly változtatások jönnek a Formula-1 szabályrendszerében a jövő évtől. Az új aerodinamikától azt várják, hogy növelje az előzés esélyét, de a McLaren pilótája szerint az autót nem olyan kellemes vezetni, mint idei elődjét.
Lando Norris persze nem próbálhatott ki egy kész versenygépet, de a tervezési fázisban levő autót a szimulátorban vezethette, és ez alapján alkotott véleményt. Azt persze ő is hangsúlyozta, hogy az autó egyelőre hétről hétre változik.
Az új autókkal visszatér az 1982 óta tilos leszorítóerőt termelő fenéklemez, ezen kívül alacsonyabb profilú gumiabroncsok jönnek, és más kialakítású első- és hátsó szárnyak. A szervezők ezzel azt igyekeznek elérni, hogy az autók mögött közvetlenül kevesebb legyen az olyan örvényes, vagy ahogy a sportban nevezik, piszkos levegő, amely a hátulról közelítő másik autóra ható leszorítóerőt jelentősen csökkenti, és ezzel akadályozza az előzések végrehajtását.
Korábban a sorozat szervezői már mutattak egy prototípust, amelyen látszanak a fő változások, de ezektől nyilván nagyban eltérnek majd a csapatok által tervezett gépek.