Két német gyárat venne el az Opeltől a Stellantis
Elég meglepő átszervezési tervről hallani a Stellantison belülről: állítólag kiszerveznék az Opel Automobile alól az Eisenachban, illetve a Rüsselsheimben működő gyártelepet.
A tervet a Stellantis szóvivője hozta nyilvánosságra, egyelőre részletesebb magyarázat nélkül. A gyárak a továbbiakban a Stellantis közvetlen irányítása alatt működnének, ami egyben azt is jelenti, hogy más márkák termékei készülhetnének itt. A gyártó szerint hosszabb távon munkahelyeket menthet meg ez a rugalmasabb struktúra.
Az Opel nemrég a csiphiányra hivatkozva az év végéig bezárta az eisenachi gyárat, de ezzel együtt elkezdett elterjedni az a hír, hogy ezt az üzemet már nem is tervezik újraindítani. Ennél mindenképp jobb hír a szervezeti változás bejelentése, de állítólag még tárgyalnak a szakszervezetekkel a feltételekről. A szakszervezetetek állítólag attól tartanak, hogy a Stellantis azért venné át az üzemeket, hogy azok kikerüljenek az Opellel tavaly kötött megállapodás hatálya alól, amely 2025-ig garantálná, hogy a márka üzemeiben nem lesznek elbocsátások.
A gyárak márkákhoz kötése egyébként a Stellantison belül egyre kevésbé indokolt, hiszen a cégen belül erős szabványosítás zajlik. Ennek az egyik mellékhatása, hogy egyre több modell épül a Peugeot fejlesztette két szabvány platform, a CMP és az EMP2 köré, ezek pedig az Opel és a Peugeot gyáraiban egyaránt gyárthatók. A korábbi Fiat és a Chrysler üzemekre ez egyelőre még nem igaz, de úgy tudjuk, a következő években ezek egy részét is szabványosítják majd – a folyamat a Fiat lengyelországi gyártelepén már meg is kezdődött.