A Skoda eddig elsősorban saját típusait fejleszthette, de úgy néz ki, most emellett egy olyan feladatot is megkap a cég, amit eddig kizárólag a VW csoport német részlegei végeztek. A továbbiakban itt fejlesztik a cégcsoport legkisebb autóinak alapját adó MQB-A0 padlólemezt.
Ezekre a műszaki alapokra épül ma már csaknem minden kisautó a vállalatcsoporton belül. A VW Polo és T-Cross, a Seat Arona és Ibiza, illetve a Skoda Fabia, Kamiq és Scala típusai is. A Skoda fejlesztői az után kapják meg a teljes kontrollt a platform felett, hogy az utóbbi években kialakítottak belőle egy még tovább egyszerűsített változatot, az indiai piacra szánt MQB-A0-IN nevű rendszert, amely a Kushaq nevű szabadidőautó-jellegű modell, illetve a hamarosan bemutatkozó Slavia szedán alapja.
A döntés hátterében egyrészt az áll, hogy a tervek szerint teljesen a Skodára bíznák a fejlődő piacok ellátását új modellekkel. Ezek a következő tíz évben jellemzően még belsőégésű motorral felszerelt modellek lesznek, várhatóan a lehető legegyszerűbb hajtásrendszerekkel, míg Európa, Észak-Amerika, Kína és a többi, kevésbé árérzékeny piac számára már elektromos és hibrid típusokat kell fejleszteni. Ez utóbbiak foglalják le most a VW és az Audi fejlesztőrészlegeit, alighanem ezért is adták ki a kezükből a kisautó-alapok továbbfejlesztésének feladatát.
Úgy hallani, az új feladatkörrel jelentős bővítés is jöhet a Skoda fejlesztőrészlegénél: állítólag több száz új álláshely létesül, amelyeket nagyrészt fiatal, frissen gondolkodó dolgozókkal szeretne feltölteni a cég.