Újabb kisautót tervez az Alfa Romeo?
Ugyan a következő Alfa Romeo újdonság az alsó középkategóriába érkezik – a Tonale a Giulietta helyére érkezik a kínálatba valamikor jövő tavasszal – Jean-Philippe Imparato, a márka vezetője azt mondja, ennél lejjebb is merészkednek.

„A prémiumság nem méret kérdése. Meggyőződésem, hogy ha az Alfa Romeót nyereségessé szeretnénk tenni tíz éven belül, azt a legnépszerűbb kategóriákban kell megtennünk... A B-SUV és a C-SUV kategóriákban jelen kell lennünk.” - mondta a márkaigazgató. Azt is hozzátette, hogy az előbbi kategóriában évi 2 millió, az utóbbiban évi 2,5-3 millió új autó talál gazdára éves szinten, így itt egy kisebb részesedés is nagy hatással lenne az eladásokra.
A szaksajtóban Brennero néven emlegetett modellhez ráadásul a Stellantisnak kész műszaki alapjai vannak, hisz ebbe a szegmensbe tartozik a Peugeot 2008-as, vagy a DS3 Crossback, azaz a feladat annyi lenne, hogy új formatervet készítsenek, amely passzol az Alfa Romeo kínálatba. Korábban, az Opel kapcsán látható volt, hogy ehhez durván két év elegendő: ennyi idő kellett, hogy gyártásba küldjék az új, Peugeot 208 alapú Corsát. Az Alfánál persze nem egyértelmű, hogy ennyire sietnének, de Imparato szavai arra utalnak, hogy a tervezést már elkezdték.
Az Alfa korábbi kisautója, a Mito nem lett igazán sikeres, de ez olyan tulajdonságainak is köszönhető, mint a háromajtós kialakítás, ami erősen korlátozta a Fiat Punto alapú modell használhatóságát. Egy célszerűbb, ötajtós, magasabb építésű modell sokkal sikeresebbé válhatna Európában, legalábbis a gyáriak egyértelműen erre számítanak.
Az Alfa Romeónak egyébként mindennél nagyobb szüksége van népszerű modellekre a számok alapján. Tavaly Európában már csak 35 718 autót tudtak eladni, de ami ennél is ijesztőbb, az év első kilenc hónapjának adatai szerint az idén még ennyi autót sem fognak tudni értékesíteni. A jelenség persze érthető: jelenleg összesen két típust kínálnak, a Giuliát és a Stelviót, a kínálat többi modelljének gyártását az elmúlt években leállították. Változást legkorábban a Tonale bevezetése hozhat, amelynek a bemutatása viszont vagy egy éve késik, a pletykák szerint azért, mert a Stellantis-féle új vezetés az utolsó pillanatban változtatásokat végeztetett a típuson.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
