Elkészült a hathengeres Aston Martin DBX
Az Aston Martin hagyomány szerves része a soros hathengeres motor, ennek ellenére a DB7-es alapváltozatának 1999-es kifutása óta nem készítettek ilyen motorral autót. A márka presztízséhez, és a korábbi anyacég, a Ford lehetőségeihez jobban illettek a V8-as és V12-es motorok. Az új motorszállító, a Mercedes révén azonban visszatérnek ehhez a hagyományhoz is.
A három literes, turbós hathengeres az enyhe hibrid rendszerével együtt változtatás nélkül érkezik az AMG Mercedesekből. A 435 lóerő és 520 Nm leadására képes motort egyelőre csak a DBX SUV kapja meg, és az is csak a kínai piacra: nyugaton a típus továbbra is csak az 510 lovas négyliteres V8-assal lesz elérhető.
Pedig a hathengeres egyáltalán nem tűnik kevésnek: 5,4 másodperc alatt gyorsítja a nagydarab sportbatárt százig, és 259 km/h-s végsebességhez elegendő. Ez ugyan kilenc tizeddel és 32 km/h-val gyengébb eredmény, mint amit a V8-as tud, de a való életben még mindig bőven kihasználhatatlanul gyors autót takar. Ugyanakkor a 10,5 literes fogyasztás 100 km-re, WLTP szerint, mindenképp figyelemre méltó eredmény.
A hathengeres modellre állítólag a kínai adószabályok változása miatt van szükség, bár a DBX így sem lesz kifejezetten olcsó: 1,898 millió jüanért, azaz úgy 96 millió forintért adják egy-egy példányát. Ugyanakkor az olcsóbb változattal van remény a DBX eladások gyorsabb felfutására, ami az Aston Martin fennmaradása szempontjából kifejezetten fontos lehet.
A szerk: Járt nálunk egy Aston Martin Vantage Roadster, amivel az alábbi fikciós kisfilmet forgattuk: