Seven: a jelentől elrugaszkodott Hyundai

2021.11.18. 10:07

A Hyundai tervezői megmutatták, hogyan képzelik az elektromos Ioniq sorozat csúcsmodelljét. A Seven Concept kívülről még csak az arányaival tüntet a megszokott sablonok ellen, belül viszont alig tart meg valamit az autózás jelenéből.

A Seven egyértelműen a ma divatos, terepjáró-jellegű luxusmodellek folytatásának tűnik. Ám a tervezők úgy gondolták, az alacsonyabb és hosszabb, aerodinamikailag hatékonyabb kialakítás fontosabb a villanyautóknál, ahol a nagyobb homlokfelület súlyos hatótáv-kilométerekben jelentkezik. Így a tanulmány belső terét inkább hosszirányban igyekeztek növelni: ennek köszönhető a 3,2 méteres tengelytáv.

Az így nyert rengeteg helyet aztán pozőrségekre fecsérelték belül: összesen két fotel foglalja el a tér nagy részét, igaz, az egyikhez egy lábzsámoly is van. Emellett van még egy sarok-kanapé jellegű ülőalkalmatosság hátul jobb oldalt. A Sevennek állítólag vannak kezelőszervei – kormány, pedálok – de ezeket csak akkor mutatja meg, ha épp olyan üzemmódban van. Egyébként önvezetőnek szánják, ezért nem is látszik más a műszerfalból a tanulmányon, csak egy széles kijelző.

A nagyrészt szürke kárpitozású belső teret jobb oldalról szekrényajtóként, egymástól szétnyíló ajtópáron keresztül lehet megközelíteni, amely belül zölden világít. Baloldalt már csak egy ajtót alakítottak ki a vezetőnek, hátul pedig egyetlen nagy üveg zárja le a kompozíciót, körben pixel-szerű LED-lámpákkal.

Egyelőre szinte képtelenség megítélni, hogy a futurisztikus modellből mit tartanak meg a szériagyártmányba, de elég valószínű, hogy a szokatlan belső elrendezés, és a középső tetőoszlop hiánya is csak a tanulmányra jellemző. Megbízhatóan működő önvezetés híján egyelőre az ezzel kapcsolatos megoldások sorsa is kétséges – valószínűbb, hogy a majdani Ioniq 7-esben lesz kormány, és két pedál. Ugyanakkor a szokatlan külső forma simán maradhat, ahogy a 45 tanulmány is egy az egyben valósult meg az Ioniq 5-tel.

A végleges részletek kidolgozására persze még bőven van idő, hiszen a végleges modellt csak 2024-re ígérik.