A Renault 4-es jellegzetes formáját nem csak egy autón lehet újra hasznosítani. Erre bizonyíték az Air 4 tanulmány, amely a bakancsformát egy új típusú jármű, egy ember vezette egyszemélyes drón burkolataként korszerűsíti.
![](https://kep.index.hu/1/0/4086/40861/408616/40861685_a1a1927a8eaafdcedf6f9bc6167add3e_wm.png)
Az Air 4-nek a formán túl nincs köze a Renault klasszikusához: ez egy egészen újszerű repülő eszköz, amely több nagy kapacitású Li-ion akkumulátorról hajt négy villanymotort, amelyek karbonszálas propellerek révén egyenként 95 kg-nak megfelelő erőt képesek kifejteni. Az eszköz ezek vezérlésével elérheti a 700 m-es repülési magasságot, a végsebessége 93 km/h körül van, és akár 70 fokos szögben bedöntve is stabilan képes repülni.
![](https://kep.index.hu/1/0/4086/40861/408616/40861687_f2472e88ebfd20a222fa6b45a17d5c6c_wm.png)
Azt ugyan nem közölték, hogy a szerkezettel mennyi időt lehet a levegőben tölteni, de az egész kialakítása inkább afféle drága játéknak mutatja, mint hasznos közlekedési eszköznek: valaminek, amivel kikapcsolódásként el lehet röpködni néhány percet, akár érdekes manővereket bemutatva, mielőtt visszateszi az ember a töltőre.
![](https://kep.index.hu/1/0/4086/40861/408616/40861689_74690719fd5566de6888b712bbda3e9d_wm.png)
Az Air 4 célja elsődlegesen persze az, hogy látványosság legyen. Az év végén a párizsi Atelier Renault múzeumban állítják ki, jövőre pedig világ körüli útra megy: a tervek szerint felbukkan majd Miamiban, New Yorkban és Macaón is.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)