Villanyautó akksikat gyilkol a Rosenbauer tüskéje
Bejárta a világsajtót és a Totalcar is írt arról az esetről, amikor néhány éve egy kigyulladt, majd eloltott Tesla hat nap után újra lángra kapott. Több hasonló eset is történt ez idő tájt, ezért a holland tűzoltók inkább már egy konténernyi vízbe fojtottak egy nem sokkal azelőtt kigyulladt BMW i8-ast. Így hosszú ideig csak ez az egy megoldás volt arra, hogy az egyébként is nehezen megfékezhető -hússzor több víz kell az eloltásához, mint egy belsőégésű motorral szereltnél -, elektromosautó tűzek után az akkumulátorok nehogy újra lángra kapjanak. A nagyon pazarló és sok munkával járó, konténeres vízbemártást előzné meg a Rosenbauer tüske berendezése. A nagyobb baj a vízbe fojtással azonban az, hogy bár kigyulladni a jármű nem fog, de az akkumulátorban végbemenő kémiai reakciók tovább zajlanak.
A kizárólag elektromos járművek oltásához fejlesztett tűzoltó rendszer a gyártó szerint biztonságos és hatékony. Biztonságos, mert üzembe helyezett állapotban nyolc méterre van tőle a tűzoltó. Hatékony, mert eddig háromfajta akkupakknál tesztelték a tüske hatékonyságát, sikerrel. A Porsche által is támogatott (valószínűleg ezért van a reklámfotókon egy Porsche Taycan) fejlesztés úgy működik, hogy a két részből álló - vezérlőegység és a tüske - berendezés tüskéjét a kigyulladt elektromos jármű akkupakkja alá tolják.
A csövekkel és vezetékekkel a vezérlőegységhez csatlakoztatott tüske ezután átfúrja az akkupakkok falát, és vízzel árasztja el a villanyautó akkumulátorterét. Ezzel az új módszerrel a Rosenbauer rendszere gyakorlatilag megsemmisíti a lángra lobbant akkumulátorokat. Az oltóeszköz működéséhez a korábbi 13-20 000 liter helyett, mindössze 500 liter vízre van szükség. Így a kisebb vízkapacitású tűzoltójárművekkel is hatékonyan megfékezhetik a lánglovagok az elektromosautó tüzeket.
A tüske rendszer kifejlesztését nem csak a Porsche, de számos más autógyártó és több ország tűzoltósága is támogatta. A Rosenbauer szerint a több ezer elvégzett teszt tanúsága szerint a tüske jól vizsgázott a gyakorlatban is, ezért hamarosan megkezdik a sorozatgyártást. A tűzoltórendszer kereskedelmi forgalomba a jövő év elején kerül, legalábbis az osztrák gyártó szerint.