A Nissan is elkészült a saját villanyautó-átállási tervével, be is jelentették, hogy a következő öt év egyértelműen a kínálat villanyosításáról szól majd náluk. Ez persze nem csak tisztán elektromos autókat jelent: a következő néhány évben még hibridek is megjelennek a Nissan választékában, de az irány egyértelmű.
Ezt jelzi a felhasználni tervezett összeg is. A 2 billió jen talán nem mond sokat, de ha azt mondjuk, hogy ez 17,6 milliárd dollár, vagy 15,6 milliárd euró, akkor talán egyszerűbb elhelyezni. Ennyiből, szabvány alapokat feltételezve, tényleg húszas nagyságrendben lehet teljesen új típusokat kifejleszteni, gyártásba küldeni és piacra dobni.
A cég egyelőre a villanyosított – tehát az elektromos és hibrid – modellekre vonatkozóan becsüli úgy, hogy 2026-ban ilyen lesz az Európában eladott autóik háromnegyede. Ugyanez Japánban 55, Kínában 40% lesz öt év múlva a becsléseik szerint. Az Egyesült Államokban 2030-ra gondolják elérhetőnek a 40%-ot.
A szándék megerősítésére négy tanulmányautót is bemutattak, amelyek ugyanarra a gördeszka-platformra épülnek, de igencsak eltérő karakterűek. A Chill-Out egy kupészerű SUV, a Max-Out egy jó nagy luxuskabrió, a Surf-Out egy érdekes terepjáró-pickup keverék, a Hang-Out pedig egy ötajtós, rövid és magas, célszerűnek tűnő jármű, leginkább átlagos családi járműnek mondanánk.
Az azért elég kevéssé valószínű, hogy ezek az autók ebben a formában megvalósulnának. Arra viszont számíthatunk, hogy ilyen stílusú Nissanok születnek majd.