Bár a két cég szoros együttműködését ismerve logikus lett volna, hogy a Suzuki a Toyota hibrid rendszerét alkalmazza, nem ez történik. Az adatok alapján úgy néz ki, a Suzuki fejlesztett valamit saját maga, az 1,5 literes Dualjet motor és egy robotizált mechanikus váltó felhasználásával.
A rendszer, amelyet egyelőre a Vitarához ígérnek 2022 elejétől, egy 1,5 literes, 102 lóerős négyhengeres Dualjet motorból és egy 33 lóerős villanymotorból áll. A két motort a Toyota fokozatmentes rendszerével szemben egy hatfokozatú robotizált mechanikus váltó köti össze, a rendszer együttes csúcsteljesítménye 115 lóerő.
Az az érdekes, hogy az új hibrid rendszer papíron alig takarékosabb a Vitarában, mint a jelenleg használt 1,4 literes turbómotor és a hozzá csatlakozó 48 voltos enyhe hibrid rendszer. Míg az új hajtásra WLTP szerint 5,3-5,8 litert adnak meg 100 km-en, a régire 5,4-5,9 litert. A különbség annyira kicsi, hogy a gyár szén-dioxid-kibocsátásnak mindkét esetben 121 g/km-t ad meg.
Korábban, az S-Cross bemutatása kapcsán már lehetett hallani az új hibrid rendszerről, méghozzá azt, hogy idővel ez veszi majd át a jelenlegi, jóval erősebb enyhe hibrid hajtás helyét minden nagyobb Suzuki modellben, így a Vitarában és az S-Crossban is.