Új hathengerest fejleszt a Stellantis?
Egyelőre csak pletykáról van szó, de annak elég hihető. A Stellantis, pontosabban annak amerikai része, az egykori Chrysler csoport új benzinmotort fejleszt, amellyel kiválthatnák a jelenleg használt Hemi V8-as motorcsaládot.
Bár ezzel a megoldással a fejlesztési trendek után vagy tíz évvel kullog a vállalat, úgy tűnik, egy ilyen lépés még bőven elfér az amerikai piacon, ahol egyelőre húsz éves távlatban sem látszik, hogy elmúlna az igény a benzinmotoros modellek iránt. A Hemi V8-asokkal viszont aligha tarthatják a várhatóan egyre szigorúbbá váló fogyasztási normákat, ezért kell egy átmeneti megoldás, amellyel a 3-500 lóerős teljesítmény-kategóriában pótolhatják a nyolchengeres szívómotorokat.
A 2010-es években több hasonló motor is született: a BMW, a Mercedes és a Jaguar Land Rover is tervezett és gyárt viszonylag frissen tervezett soros hathengerest. A Mazda pedig a következő években készülhet el a sajátjával. A megoldás mellett szól, hogy a Stellantisnál is rendelkezésre álló V6-osoknál egyszerűbb felépítésű, kevesebb alkatrészből áll, és egyszerűen alakítható ki belőle egész motorcsalád kisebb hengerszámú változatokkal.