Japánban létezik egy kicsit faramuci, ám rendkívül népszerű járműkategória: ezek a kei-carok. A kategória létét leginkább a túlzsúfolt városokban rendelkezésre álló kevés hellyel szokták indokolni. A jelenleg is érvényes, 1998-as szabályozás szerint ezek a járművek maximum 660 köbcentisek és maximum 64 lóerősek lehetnek, míg a térbeli kiterjedésük nem haladhatja meg a 340x148x200 centimétert. Tovább nem is részletezném, született egy remek, nagyon részletes írásunk a témában.
Járjon mindenki miniautókkal! Vagy ne!
Takarékosak, mint a Prius, belpiacosak, mint a Skyline. De hogy jön mindehhez a Galápagos-szigetek?

A Toyota most megújította az egyik kei-carját, ami tulajdonképpen furgon és tulajdonképpen Daihatsu. Az újdonságokat így nem is érdemes különválasztani teljesen, már csak azért sem, mert a Daihatsu jelenleg a Toyota leányvállalata. A Daihatsu változatot Hijet és Atrai néven érdemes keresni.
A Pixis az előző változathoz képest kívülről úgy tűnik, mintha nem változott volna sokat, de ha közelebbről megnézzük, látszik, hogy a dizájn minden ponton egy kicsit más: összességében modernebb és szögletesebb lett.
A megújult Pixis hajtásában a legnagyobb újdonságot az új fejlesztésű CVT-váltó és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás jelenti, melyeket a kategóriában először vezetett be a Toyota. Megjelent a Smart Assist nevű, vezetéssegítő funkciókat összefoglaló rendszer is: a csomag tartalmaz fékasszisztenst és ütközésmegelező rendszert is, utóbbi észleli a gyalogosokat és a bicikliseket. További újdonság, hogy a belső tükör ezentúl lehet kamera-alapú, így teljesen megpakolt állapotban sem kell lemondani a hátralátástól.
A Pixis ülései teljesen ledönthetők, furgon és személyszállító változatban is. Az utasülés síkba döntése különösen hasznos lehet abban az esetben, ha egy hosszabb tárgy szállítására kerülne sor. A megújult, akár elektromos mozgatással is kérhető, kétoldali tolóajtók és hatalmas csomagtérajtó praktikusan pakolhatóvá teszik a Pixis-t.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
