A Ford amerikai kínálatának egyetlen megmaradt klasszikus személyautója, a Mustang szomorú évet zárt tavaly: több mint fél évszados története során 2021-ben fogyott belőle a legkevesebb, közben pedig még a vetélytárs Dodge Challenger is legyőzte.
A Ford egyébként bizakodva kezdheti meg a 2022-es évet, mivel a legfontosabb modelljei kimondottan jól fogynak/fogynának: a terepre szánt Broncót és a szelídebb Bronco Sportot is kedveli a közönség - igaz, hogy a közvetlen ellenfélnek számító Jeepet még jobban - , az általunk is tesztelt Mustang Mach-E-t is viszik, mint a cukrot, az elektromos pickup F150 Lightingra pedig annyi rendelés érkezett, hogy három évre előre elfogyott mind.
A Mustang rossz teljesítménye nem előzmény nélküli, már 2020-ban is negatív rekordot döntött a 61 090 eladott példánnyal, idén azonban még kevesebbet, 52 414-et sikerült belőle elpasszolni. Ez azért aggasztó, mert ebbe a számba a legolcsóbb négyhengeres EcoBoosttól kezdve a 760 lóerős GT500-asig mindent beleszámoltak, ráadásul a jelenlegi generáció életciklusának még közel sincs vége - új generáció bemutatása előtt szoktak beesni az eladások.
A szegmens egészét elnézve furcsa trend - esetleg véletlen - bontakozik ki, mivel a Dodge Challenger egy kimondottan régi, elavult konstrukció klasszikus izomautós vonásokkal, míg a Mustangot már inkább a német sportszedánok felé próbálták tolni a mérnökök - mégis a Dodge-ot választották többen, pontosan 1900-zal több fogyott belőle, ráadásul 2020-hoz képest még emelkedtek is az eladások. A másik vetélytárs Camarónál rosszabb a helyzet, a Chevrolet-nál azon gondoloznak, hogy jelen formájában beszántják a típust. Ilyen szélsőséges lépés a Fordnál szerencsére nem várható, a Mustang csökkenő népszerűsége azonban intő jel lehet.