A Renault is villanyautó-márka lesz
Nem először hallunk hasonló ígéretet, de az autógyártóknak nincs is nagyon más választásuk: az EU-ban már egyértelműen kivégzik a dugattyús motorokat az évtized végére, később pedig már csak Ausztrália marad, és a fejlődő piacok, ahol ilyesmit még el lehet majd sütni.
A Renault ígérete most úgy hangzik, hogy 2030-ra az európai kínálatban már nem lesz más, csak elektromos autó, 2035-re pedig felhagynak a belsőégésű motoros modellek gyártásával, legalábbis a rombusz-jelvényes típusok számára.
Természetesen van egy menekülő útvonal, ha mégsem válna olyan olcsóvá a villanyautó-akkumulátor, ahogy azt sokan remélik. A Dacia kapcsán nem tettek ilyen ígéretet, sőt, azt mondják, a román márka addig tartja meg a dugattyús motorokat a kínálatában, ameddig szükséges. Így akkor is remélhetnek valahonnan bevételt, ha a villanyautó akár még évtizedekig megfizethetetlenül drága marad egyes piacok számára, vagy más tényezők, például az infrastruktúra hiánya hátráltatná a gyors elterjedését.
Az ígéretekhez újabb konkrét terveket nem kapcsoltak, de a Mégane E-Tech Electric, illetve a Renault 5 és a Renault 4 villanyos szellemi utódai révén látszik, hogy a cég elindult a villanyautó-gyártóvá válás útján. 2030-ig azonban még legalább egy dugattyús motoros, illetve hibrid járműgeneráció várható a Renault-tól is, a legközelebb például a Kadjar leváltása esedékes az Austral néven ismert közepes SUV-val.