A villanyautók térhódítása minden várakozáson felüli sebességgel megy végbe Európában – nem kis részben a többi technológia hatékony ellehetetlenítésének köszönhetően – ám az elég egyértelmű, hogy a teljes váltáshoz még hiányzik néhány apróság. Például egy jóval komolyabb töltőhálózat.
Az Ernst & Young számszerűsítette is, hogy milyen lenne az ideális infrastruktúra: a jelenlegi 5 millió töltő helyett 65 millióra lenne szükség, bár elég volna, ha ennek a mennyiségnek a 85%-át a háztartásokban felszerelt fali autótöltők jelentenék a pénzügyi tanácsadó cég szerint. Ám ez is azt jelenti, hogy mintegy 9-10 millió nyilvános töltő megépítését tartanák szükségesnek, 2035-ig.
A jelenlegi állapot a Bloomber NEF adatai szerint meg sem közelíti ezt: az 5 millió töltőpontból durván 445 ezer nyilvános, és ezeket is nagyjából tíz év alatt sikerült létrehozni, azaz nagyon komoly sebességváltásra lenne szükség. Az EY elemzője szerint 2030-ig évi félmillió, 2030 és 2035 között pedig évi egymillió töltő telepítésére lenne szükség, ha feltételezzük, hogy 2035-re 130 millió elektromos jármű fut majd Európa útjain.
A kiépítés becsült költségei is félelmetesek: a nyilvános töltőállomásokra 62 milliárd, az otthoni töltőkre 72 milliárd dollárnyi összeget kellene elkölteni az EY számítása szerint. Ugyanakkor azt is mondják, hogy ez az olcsóbb forgatókönyv: sokkal többe kerülne, ha a kevés töltő miatt akadozna Európa közlekedési rendszere, amire akkor lehet számítani, ha a fenti összeget nem költik el a töltési infrastruktúra fejlesztésére a következő másfél évtized során.