Rengeteg zajszigetelővel halkítják az elektromos 7-es BMW-t
Minden szempontból teljesen új arculattal érkezik majd a BMW luxuslimuzinjának hetedik generációja, melyből már nem lesz V12-es csúcsmodell, cserébe viszont a dízel és benzines modellek mellé nem csak konnektorról tölthető hibrid változat, hanem teljesen elektromos verziók is érkeznek. Ezeknek a változatoknak azonban egészen más szempontoknak kell megfelelniük aerodinamikai és akusztikai szempontból.
Hathengeres dízelmotorok 48 voltos mild hybrid hajtással és a sorhatos, turbós benzinesek mellett több mint 600 lóerős V8-as modell is érkezik majd a 7-esből, tehát a hagyományos, nagy négyajtós limuzinok megmaradnak a BMW-nél, de a forma az M4-eshez és az XM-hez hasonlóan megosztó lesz.
Konzervatív vonalak helyett a divatot követve a BMW is megpróbálkozik a menetfénytől elválasztott fényszórókkal, így a jellegzetes menetfény is teljesen másképp mutat majd a 7-es orrán. A középen összeolvaszott hűtőmaszk pedig minden eddiginél nagyobb lesz, az i7 nevű elektromos változatnál pedig a szenzorokat rejti majd és inkább dekorációs szerepe lesz, mint az iX esetében.
Csendes az elektromos hajtás, de még így is bőséggel kell plusz szigeteléseket és apró aerodinamikai elemeket bevetni az i7-esen annak érdekében, hogy az utastér luxusautósan nyugalmas tér maradjon. Ezért a hajtásláncot is szigetelik, valamint a felnikre is speciális, habszivaccsal töltött gumik kerülnek. Ugyanakkor ebből az autóból sem marad majd ki az Iconic Sound nevű, kifejezetten elektromos autókhoz készített hangzás, melyet Hans Zimmer komponált.
Ezeknek tesztelésére a BMW kutatásért és fejlesztésért felelős részlege különböző laborokban teszteli az álcázott prototípust. Akusztikus szimulátorukkal laboratóriumi körülmények között teremtik meg a napi forgalom által kibocsátott zajt. A tesztpad görgőinek felületén például sima vagy durva felületű aszfaltot is tudnak szimulálni a cserélhető betétekkel. Leburkolták az i7-es alját, optimalizált külső tükrökkel szerelik és süllyesztett kilincsekkel, ami az alacsonyabb légellenállás miatt is szerencsés.
Végéhez közelít már az új 7-es BMW prototípusainak tesztelése, 2022 év végén pedig kiderül, mivel veszik fel a harcot az Audi A8-as és a Mercedes S-osztály ellen.