Bemutatták az ős-Transporter elektromos utódját
A Volkswagen mikrobusz az évtizedek során ikoni státuszra emelkedett, a jobb állapotú T1-esek és T2-esek manapság vagyonokért cserélnek gazdát, de már a T3-asnak is kezd kultusza lenni. A Volkswagen és a rajongók régóta készültek egy igazi utódra, a márka több koncepcióval is tesztelte már a közönséget, de az elektromos átállás nyújtott apropót arra, hogy egy merőben más, a megszokott Transporterektől eltérő típust mutassanak be.
Az ID.Buzz esetében a fenntarthatóságon, a kommunikáción és a zéró helyi emisszión van a hangsúly. Természetesen elérhetőek lesznek a távoli frissítések, az autó a közlekedés többi résztvevőjével és az infrastruktúrával is tud majd kommunikálni, a Travel Assist és a Car2X megoldások révén az úton található veszélyekre is figyelmeztet, de félautonóm vezetésre, illetve automatikus sávváltásra is képes lesz.
Az autó padlólemezébe egy 77 kWh-s használható kapacitású akkumulátor-csomag kerül, ami egy 150 kW-os (201 lóerős) villanymotort táplál, ez az ősökhöz hasonlóan a hátsó kerekeket hajtja. Az autó váltóáram esetén 11 kW-os teljesítménnyel tölt, míg egyenáramnál 170 kW-os maximumot ír a Volkswagen, ez fél órás töltést jelent 5 százalékról 80-ra. Az ID.Buzz újdonsága a Plug&Charge, vagyis kompatibilis töltők esetén nem kell majd külön app/kártya/token, az autó szoftvere elintézi az autentikációt, és már indulhat is a töltés. Szintén ide kapcsolódik, hogy kétirányú töltés is lehetséges, így az otthoni elektromos hálózat részeként is funkcionálhat az autó.
Két változat készül, egy személyautó és egy kishaszon, utóbbi az ID.Buzz Cargo nevet kapta. Mindkét verzió tengelytávja 2988 mm, nagyjából megegyezik a mostani T6.1-val, ám a teljes hosszuk húsz centivel rövidebb (4712 mm) annál. Így könnyebb lesz velük manőverezni, fordulókörük pedig nem nagyobb, mint egy modern Golfé, 11 méter. Magassága 1937/1938 mm, szélessége pedig 1985 mm.
A normál ID.Buzzba 5 ember és 1121 liternyi csomag fér, az üléseket lehajtva ez 2205 literre nő - harmadik üléssorról nem ejtettek szót - ; míg a Cargo verzió csomagtere 3,9 köbméter, 2 szabvány raklap befogadására alkalmas. A 600 kilogrammos belső terhelhetőséghez 100 kilogram plusz pakolható a tetőre. A Cargo a vásárlói igények szerint több konfigurációban is elérhető lesz: a hátsó ajtó lehet dupla kettényíló, vagy egyetlen felfelé nyíló; oldalajtóból is lehet egy vagy kettő; az első üléseket is lehet kérni 1+1-es vagy 1+2-es felállásban. Opcionálisan az utasülés alatt 45 centiméter plusz hely is kérhető, amivel összesen 2,65 méter hosszú teher is befér a csomagtérbe.
Az autó légellenállási együtthatójára is büszke a Volkswagen, 0.285 – 0.29 körül alakul, a dizájn természesen a T1-esből merít. Az európai piacokra ősszel érkezhetnek meg az első darabok; nem sokkal később egy hosszabb tengelytávú változat is készül; a lakóautós verzió pedig 2025-ben várható, de hogy ez hozzánk is eljut-e, arról nem esett szó. A premier teljes videóját (bónusz Ewan McGregorral) itt találod, lentebb pedig a Rozsdakupac kisfilmjét egy T3-asról: