Bemutatták az ős-Transporter elektromos utódját
A Volkswagen mikrobusz az évtizedek során ikoni státuszra emelkedett, a jobb állapotú T1-esek és T2-esek manapság vagyonokért cserélnek gazdát, de már a T3-asnak is kezd kultusza lenni. A Volkswagen és a rajongók régóta készültek egy igazi utódra, a márka több koncepcióval is tesztelte már a közönséget, de az elektromos átállás nyújtott apropót arra, hogy egy merőben más, a megszokott Transporterektől eltérő típust mutassanak be.
Lakásnak rossz, játéknak szuper. Mellesleg autó
"…hogy miért nem költi azt a pénzt inkább egy rendes, új autóra, meg tisztességes szállodára…"

Az ID.Buzz esetében a fenntarthatóságon, a kommunikáción és a zéró helyi emisszión van a hangsúly. Természetesen elérhetőek lesznek a távoli frissítések, az autó a közlekedés többi résztvevőjével és az infrastruktúrával is tud majd kommunikálni, a Travel Assist és a Car2X megoldások révén az úton található veszélyekre is figyelmeztet, de félautonóm vezetésre, illetve automatikus sávváltásra is képes lesz.
Az autó padlólemezébe egy 77 kWh-s használható kapacitású akkumulátor-csomag kerül, ami egy 150 kW-os (201 lóerős) villanymotort táplál, ez az ősökhöz hasonlóan a hátsó kerekeket hajtja. Az autó váltóáram esetén 11 kW-os teljesítménnyel tölt, míg egyenáramnál 170 kW-os maximumot ír a Volkswagen, ez fél órás töltést jelent 5 százalékról 80-ra. Az ID.Buzz újdonsága a Plug&Charge, vagyis kompatibilis töltők esetén nem kell majd külön app/kártya/token, az autó szoftvere elintézi az autentikációt, és már indulhat is a töltés. Szintén ide kapcsolódik, hogy kétirányú töltés is lehetséges, így az otthoni elektromos hálózat részeként is funkcionálhat az autó.
Két változat készül, egy személyautó és egy kishaszon, utóbbi az ID.Buzz Cargo nevet kapta. Mindkét verzió tengelytávja 2988 mm, nagyjából megegyezik a mostani T6.1-val, ám a teljes hosszuk húsz centivel rövidebb (4712 mm) annál. Így könnyebb lesz velük manőverezni, fordulókörük pedig nem nagyobb, mint egy modern Golfé, 11 méter. Magassága 1937/1938 mm, szélessége pedig 1985 mm.
A normál ID.Buzzba 5 ember és 1121 liternyi csomag fér, az üléseket lehajtva ez 2205 literre nő - harmadik üléssorról nem ejtettek szót - ; míg a Cargo verzió csomagtere 3,9 köbméter, 2 szabvány raklap befogadására alkalmas. A 600 kilogrammos belső terhelhetőséghez 100 kilogram plusz pakolható a tetőre. A Cargo a vásárlói igények szerint több konfigurációban is elérhető lesz: a hátsó ajtó lehet dupla kettényíló, vagy egyetlen felfelé nyíló; oldalajtóból is lehet egy vagy kettő; az első üléseket is lehet kérni 1+1-es vagy 1+2-es felállásban. Opcionálisan az utasülés alatt 45 centiméter plusz hely is kérhető, amivel összesen 2,65 méter hosszú teher is befér a csomagtérbe.
Az autó légellenállási együtthatójára is büszke a Volkswagen, 0.285 – 0.29 körül alakul, a dizájn természesen a T1-esből merít. Az európai piacokra ősszel érkezhetnek meg az első darabok; nem sokkal később egy hosszabb tengelytávú változat is készül; a lakóautós verzió pedig 2025-ben várható, de hogy ez hozzánk is eljut-e, arról nem esett szó. A premier teljes videóját (bónusz Ewan McGregorral) itt találod, lentebb pedig a Rozsdakupac kisfilmjét egy T3-asról:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

