Bemutatták az ős-Transporter elektromos utódját

2022.03.09. 20:32

A Volkswagen mikrobusz az évtizedek során ikoni státuszra emelkedett, a jobb állapotú T1-esek és T2-esek manapság vagyonokért cserélnek gazdát, de már a T3-asnak is kezd kultusza lenni. A Volkswagen és a rajongók régóta készültek egy igazi utódra, a márka több koncepcióval is tesztelte már a közönséget, de az elektromos átállás nyújtott apropót arra, hogy egy merőben más, a megszokott Transporterektől eltérő típust mutassanak be.

Kapcsolódó
Lakásnak rossz, játéknak szuper. Mellesleg autó

Lakásnak rossz, játéknak szuper. Mellesleg autó

"…hogy miért nem költi azt a pénzt inkább egy rendes, új autóra, meg tisztességes szállodára…"

Az ID.Buzz esetében a fenntarthatóságon, a kommunikáción és a zéró helyi emisszión van a hangsúly. Természetesen elérhetőek lesznek a távoli frissítések, az autó a közlekedés többi résztvevőjével és az infrastruktúrával is tud majd kommunikálni, a Travel Assist és a Car2X megoldások révén az úton található veszélyekre is figyelmeztet, de félautonóm vezetésre, illetve automatikus sávváltásra is képes lesz.

Az autó padlólemezébe egy 77 kWh-s használható kapacitású akkumulátor-csomag kerül, ami egy 150 kW-os (201 lóerős) villanymotort táplál, ez az ősökhöz hasonlóan a hátsó kerekeket hajtja. Az autó váltóáram esetén 11 kW-os teljesítménnyel tölt, míg egyenáramnál 170 kW-os maximumot ír a Volkswagen, ez fél órás töltést jelent 5 százalékról 80-ra. Az ID.Buzz újdonsága a Plug&Charge, vagyis kompatibilis töltők esetén nem kell majd külön app/kártya/token, az autó szoftvere elintézi az autentikációt, és már indulhat is a töltés. Szintén ide kapcsolódik, hogy kétirányú töltés is lehetséges, így az otthoni elektromos hálózat részeként is funkcionálhat az autó.

Két változat készül, egy személyautó és egy kishaszon, utóbbi az ID.Buzz Cargo nevet kapta. Mindkét verzió tengelytávja 2988 mm, nagyjából megegyezik a mostani T6.1-val, ám a teljes hosszuk húsz centivel rövidebb (4712 mm) annál. Így könnyebb lesz velük manőverezni, fordulókörük pedig nem nagyobb, mint egy modern Golfé, 11 méter. Magassága 1937/1938 mm, szélessége pedig 1985 mm.

A normál ID.Buzzba 5 ember és 1121 liternyi csomag fér, az üléseket lehajtva ez 2205 literre nő - harmadik üléssorról nem ejtettek szót - ; míg a Cargo verzió csomagtere 3,9 köbméter, 2 szabvány raklap befogadására alkalmas. A 600 kilogrammos belső terhelhetőséghez 100 kilogram plusz pakolható a tetőre. A Cargo a vásárlói igények szerint több konfigurációban is elérhető lesz: a hátsó ajtó lehet dupla kettényíló, vagy egyetlen felfelé nyíló; oldalajtóból is lehet egy vagy kettő; az első üléseket is lehet kérni 1+1-es vagy 1+2-es felállásban. Opcionálisan az utasülés alatt 45 centiméter plusz hely is kérhető, amivel összesen 2,65 méter hosszú teher is befér a csomagtérbe. 

Az autó légellenállási együtthatójára is büszke a Volkswagen, 0.285 – 0.29 körül alakul, a dizájn természesen a T1-esből merít. Az európai piacokra ősszel érkezhetnek meg az első darabok; nem sokkal később egy hosszabb tengelytávú változat is készül; a lakóautós verzió pedig 2025-ben várható, de hogy ez hozzánk is eljut-e, arról nem esett szó. A premier teljes videóját (bónusz Ewan McGregorral) itt találod, lentebb pedig a Rozsdakupac kisfilmjét egy T3-asról:

Az oldalról ajánljuk

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Nem látszik rajta az erő
  • Belsőség

Nem látszik rajta az erő

Azért a szívó V8 még mindig jó.

29 perce
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25