Hihetetlen, de mostanra már egészen megszaporodott azoknak a műanyag lökhárítós autóknak a száma, amik jogosan mászkálhatnak veterán rendszámmal. Ezek közé tartozik meglepő módon az Opel Vectra és a Mazda MX-5 első generációjának korai darabjai is. Ennél makulátlanabb pedig kevés van.
1990 novemberében a Minnesota állambeli United Hospital Foundation aukciójára ajánlották fel a piros roadstert, majd az eredeti tulajdonos temploma sorsolta ki az MX-5-öst, amiben alig több mint 11 ezer kilométer van, tehát szinte újként ragyog a piros színű autó.
Eredeti 14 colos lemezfelnijein gurul, fekete teteje van és szövet belseje, melyben még az ablak sem elektromos, a négyküllős kormánya pedig műanyag, tehát elég fapados gép. A legfontosabb azonban, hogy a bukólámpa és a picike méretei miatt ez is éppen annyira aranyos, mint bármelyik másik.
1,6 literes, négyhengeres szívó benzinmotorja csak 116 lóerős, viszont hozzá egy remek ötsebességes kézi váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, ami még sperr nélkül is nagy móka. Különösen egy ennyire könnyű autóban, hiszen a Mazda MX-5 így csak 990 kg.
1990-ben egy ilyen MX-5-ös amerikai ára valamivel több mint 14 ezer dollár volt, ami mai értéken közel 31 ezer.