A Ssangyong, amely korábban a Mahindra irányítása alatt működött, még 2020 végén kerül csődvédelem alá, de úgy tűnt, az elektromos buszok és teherautók előállítására alapított, szintén dél-koreai Edison Motors hajlandó a cégért 274 milliárd wont – kb. 224 millió amerikai dollárt – letenni, és átveszi a veszteséges autógyár menedzselését. Nos, mégsem így lett.
A legújabb hírek szerint az Edison egyszerűen nem fizetett a múlt pénteki határidőig, így a szerződés, amelyet az év elején összehoztak, érvénytelenné vált. A folytatás egyelőre nagyon bizonytalan: a Ssangyong illetékesei ugyan úgy nyilatkoztak, hogy jelenleg is keresnek egy másik potenciális vásárlót, de kétséges, hogy lesz-e idejük találni egyet.
A baj az, hogy a Ssangyong elég jelentős veszteséggel működik, miután az eladások jelentősen lecsökkentek a koronavírus-járvány kitörését követően. A cég tavaly alig több, mint 84 ezer autót gyártott, ami az előző évhez képest is 21%-kal kevesebb, ami nem sok jóval kecsegtet. Annak ellenére alakul így a helyzet, hogy a kínálat nem túl öreg, és még divatosnak is számít, hiszen nagyobb részben szabadidő-autókból áll.