Kiderült, milyen alapokra építkezik a Stellantis a jövőben
A PSA csoportra – beleértve az Opelt is – az utóbbi években szigorú szabványosítás volt a jellemző: minden autójuk ugyanarra a két szabvány padlólemezre épült, ugyanavval a négyféle motorral. A Fiat Chryslerrel való egyesülés ugyan újabb padlólemezek érkeztek a kínálatba, de a terv az, hogy a következő évek során ismét négyre csökkentik a felhasznált platformok számát.

A fejlesztés alatt álló új STLA platformokról korábban annyit árultak el, hogy Small, Medium, Large és Frame néven érkeznek, most azonban arról is pontosabb adatokat közöltek, hogy nagyjából milyen paramétereket várhatunk ezektől.
Mind a négy STLA platformot úgy tervezik, hogy dugattyús motoros, és elektromos autókat is építhessenek rájuk, de Carlos Tavares azt ígérte, hogy a prioritások megváltoznak. Az új padlólemezeket ezek szerint már elsősorban a villanyautó-gyártás igényeire szabják, bár ahol a szükség úgy hozza, még készíthetnek rájuk benzinmotoros modelleket is.
A tervek szerint a két kisebb platformot – tulajdonképp ezek felelnek meg a PSA jelenlegi szabvány megoldásainak – Európában tervezik, míg a két nagyobbat Észak-Amerikában alakítják ki.
Az STLA Small rendszerre 3,5 és 4,3 méter közti hosszúságú autókat lehet majd építeni. Ezekbe 37 és 82 kWh közti akkumulátorok kerülhetnek, ami 3-500 km-es nagyságrendű hatótávot jelenthet, nyilván a konkrét autó részletmegoldásaitól függően. A jelenlegi CMP platform utódjára épül majd a jelenlegi Citroën, Fiat, Opel és Peugeot tömegmodellek utódainak többsége, de várhatóan a DS, a Lancia és a Jeep is alkalmazza majd. A bemutatása 2026-ra várható, a Jeep Renegade utódjával.
Az STLA Medium platformot 4,3 és 5 méter közti autók alapjának tervezik, 87 és 104 kWh közti akkumulátorokkal, 440 és 700 km közti hatótávval. Valószínűleg ezt használják majd a legszélesebb körben, és elsőként az új DS csúcsmodell épülhet rá, amely 2024-re várható.
Az STLA Large 4,65 és 5,4 méter közti modellekhez készül, 101 és 118 kWh közti akkumulátorokhoz, ami 5-800 km-es hatótávhoz lehet elegendő. A Slellantis amerikai márkái mellett az Alfa Romeo is használhatja, a megjelenésére pedig egy 2024-ben érkező Dodge típusban lehet számítani.
Az STLA Frame 5,4 és 5,9 méter közti, jellemzően az amerikai piac számára készülő, alvázas terepjárók és pickupok alapjának készül. Elsősorban a Jeep és a Ram alkalmazza majd. Ebbe 159 és 200 kWh közti kapacitású akkumulátorok férnek majd, ami a nagyobb méret és tömeg miatt szintén 5-800 km-es hatótávú villanyautókhoz lehet elegendő.
A Stellantis tervei szerint minden platformra legalább évi kétmillió járművet készítenek majd, ami elég bátor vállalás, annak fényében, hogy tavaly a cég összes márkája együtt is csak 6,5 millió autót tudott értékesíteni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

