Nem ment minden a tervek szerint a Teslánál sem az elmúlt években, de úgy néz ki, a legkomolyabb nehézségeken túl van a cég. Az Austinban megnyíló új autógyár megnyitásán ezért lehetett szó ismét a jövőt érintő kérdésekről.

Maga a texasi üzem is hatalmas lépést jelent: nem csak azzal, hogy önmagában is évi egymilliós gyártókapacitás elérésére tervezték, vagy azzal, hogy itt készülhetnek a legkorszerűbb Tesla típusok, de azzal is, hogy hivatalosan ez a cég új központja. Az is nagy dolog, hogy itt már az új, 4680-as cellákból épített, teherviselő akkumulátorokkal, illetve az első és hátsó óriás-öntvényekkel készülhetnek a Model Y-ok. A terv az, hogy csak ebből a típusból évi félmilliót gyárt majd az austini üzem, de itt indulhat meg a következő évben a Cybertruck gyártása is.
Rozsdamentes, golyóálló sci-fi-tank az új Tesla
A Cybertruck végtelenül egyszerű, síklapok határolta formatervet kapott.
Ez utóbbi modell az Autonews értesülései szerint jövő októberre várható. Emellett Musk azt is mondta a megnyitón, hogy jövőre a két másik, korábban bejelentett Tesla típus gyártását is elindítják: a Semi nyergesvontatóét, illetve a második generációs Roadsterét. Ez utóbbiakhoz pontosabb határidő egyelőre nincsen, de ha sikerül betartani az ígéretet, akkor megnyílik a lehetőség az újabb tervek megvalósítása előtt, amelyeket szintén jövőre ismertetnek majd.
A Tesla új sportkocsija jobban megy majd, mint bármi más
Százra 1,9, százhatvanra 4,2 másodperces gyorsulási időt ígérnek, a végsebesség pedig 400 km/h felett lesz.
Hihetetlen hatékonyságot ígér a Tesla-kamion
Egyszerűen csak Seminek hívják, és állítólag 800 kilométert is elmegy egyetlen töltéssel, a maximális megengedett terheléssel.

Musk egyebek közt megemlített egy önvezető egyterűt, más forrásokból pedig hallani lehet egy áruszállító furgonról is – az sem lehetetlen, hogy a két leírás ugyanazt a járművet takarja.
A Tesla jelenleg még viszonylag kis gyártó, de az is kiderült a cégalapító szavaiból, hogy a jelenlegi 1% körüli piaci részesedést 20% fölé szeretnék tornászni. Ez akár 20 millió autót is jelenthetne évente, bár lehet kevesebb is, ha figyelembe vesszük, hogy a drágább villanyautókra való átállás csökkentheti a piac méretét. Az viszont egyértelmű, hogy Musk hasonló további karriert vizionál a Tesla számára, mint amilyet az Apple futott be a mobil eszközök piacán az iPhone bemutatása óta.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

