Nem ment minden a tervek szerint a Teslánál sem az elmúlt években, de úgy néz ki, a legkomolyabb nehézségeken túl van a cég. Az Austinban megnyíló új autógyár megnyitásán ezért lehetett szó ismét a jövőt érintő kérdésekről.
Maga a texasi üzem is hatalmas lépést jelent: nem csak azzal, hogy önmagában is évi egymilliós gyártókapacitás elérésére tervezték, vagy azzal, hogy itt készülhetnek a legkorszerűbb Tesla típusok, de azzal is, hogy hivatalosan ez a cég új központja. Az is nagy dolog, hogy itt már az új, 4680-as cellákból épített, teherviselő akkumulátorokkal, illetve az első és hátsó óriás-öntvényekkel készülhetnek a Model Y-ok. A terv az, hogy csak ebből a típusból évi félmilliót gyárt majd az austini üzem, de itt indulhat meg a következő évben a Cybertruck gyártása is.
Ez utóbbi modell az Autonews értesülései szerint jövő októberre várható. Emellett Musk azt is mondta a megnyitón, hogy jövőre a két másik, korábban bejelentett Tesla típus gyártását is elindítják: a Semi nyergesvontatóét, illetve a második generációs Roadsterét. Ez utóbbiakhoz pontosabb határidő egyelőre nincsen, de ha sikerül betartani az ígéretet, akkor megnyílik a lehetőség az újabb tervek megvalósítása előtt, amelyeket szintén jövőre ismertetnek majd.
Musk egyebek közt megemlített egy önvezető egyterűt, más forrásokból pedig hallani lehet egy áruszállító furgonról is – az sem lehetetlen, hogy a két leírás ugyanazt a járművet takarja.
A Tesla jelenleg még viszonylag kis gyártó, de az is kiderült a cégalapító szavaiból, hogy a jelenlegi 1% körüli piaci részesedést 20% fölé szeretnék tornászni. Ez akár 20 millió autót is jelenthetne évente, bár lehet kevesebb is, ha figyelembe vesszük, hogy a drágább villanyautókra való átállás csökkentheti a piac méretét. Az viszont egyértelmű, hogy Musk hasonló további karriert vizionál a Tesla számára, mint amilyet az Apple futott be a mobil eszközök piacán az iPhone bemutatása óta.