Megmutatták az új Maserati Granturismót
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója szeméiyesen ment egy keveset az új Granturimo Folgore villanyautóval a római Formula-E versenyhétvége kapcsán.
A metálkék sportkocsi olyan benyomást kelt, mintha egyszerűen lecserélték volna a régi Granturismo orrát, és két egyszerű műanyag lappal megszüntették volna a hátsó oldalablakok átlátszóságát. Persze egy csomó minden új – például ebből már készül tisztán elektromos változat –, de ezzel kapcsolatosan még mindig nagy a hallgatás.
Ami kétségtelenül új, az az orrkialakítás: a Grecale megoldásához hasonlóan itt is hosszanti, illetve függőleges tájolású első fényszórókra cserélték a korábbi, vízszinteshez közeli első lámpákat, eltüntették a karosszéria éles részleteit, és átdolgozták a hűtőrácsot és környékét is. A tetővonal, a karosszéria arányai, a tetőív és egy csomó más részlet viszont arra enged következtetni, hogy a konstrukció drágább elemeinek megváltoztatására egyszerűen nem költött a Maserati.
Az egyelőre szintén nem világos, hogy milyen hajtásrendszereket kaphat az új Granturismo. A benzines esetében erős jelölt az MC20-asból ismerős Nettuno V6-os egy újabb változata, mivel ez az a motor, amely kellőképp erős egy ilyen sportkocsihoz, de nem a Ferraritól vásárolják. Ez a 90 fokos, két turbós hathengeres az MC20-asban 621 lóerős, a Grecale viszont egy másképp hangolt, valószínűleg olcsóbban gyártható, 530 lóerős változatát kapja. Az előző Granturismo 460 lóerős csúcsváltozatánál mindkettő erősebb, bár szívó V8-as hátborzongató hangja által keltett hangulatot valószínűleg egyik sem lesz képes megközelíteni sem.
Az elektromos Folgore változatról még ennyit sem tudunk, csak a hangját mutatták meg, ami a nagy fordulatszámú villanymotorokra olyan jellemző magas fekvésű sivítás.
Elég valószínű, hogy az autó részletesebb bemutatására is sor kerül még 2022 folyamán, de ennél komolyabb jóslathoz nem elég jó a kristálygömbünk.