A Mercedes EQXX tanulmánya ránézésre is különleges: egy szuperelegáns, és egyben szuperáramvonalas négyajtós, amellyel igyekeztek a lehető leghatékonyabban kihasználni az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket.
Az már a bemutató idején sejthető volt, hogy a 0,18-as légellenállási tényezőjű, alacsony, és így kis homlokfelületű karosszériával elég messzire juthat a 100 kWh-s akkumulátorról hajtott tanulmányautó. Azt, hogy mennyire, most egy Stuttgart-Cassis úttal bizonyították: az ezer kilométeres utat követően, amely a sindelfingeni Mercedes központból Svájcon és Olaszországon keresztül vezet a francia Riviérán található üdülővárosba, a kísérleti jármű akkumulátorában állítólag még maradt is úgy 15%-nyi töltés.
Az EQXX fogyasztása számszerűen 8,7 kWh volt 100 km-en, ami a legjobb szériamodell, a Tesla Model 3 14,9 kWh/100 km-es értékéhez képest is nagyon kedvező. Külön hangsúlyozták, hogy az út során elérték a 140 km/h-s tempót is, azaz nem a nagymamás tempó volt a spórolás elsődleges eszköze.
Az igazi kérdés persze most is az, hogy mikor jutnak el oda, hogy ez az elképesztő műszaki színvonal szélesebb körben is elérhetővé váljon. Egy szériagyártmány esetében nyilván a légellenállás csökkentése sem olyan egyszerű feladat, és úgy tudjuk, az EQXX nagy energiasűrűségű akkumulátorai sem érettek még a gyártásra.
A rekord ugyanakkor reményt ad rá, hogy a villanyautó, ha az ára is megengedi majd, a jelenleg használt benzines és dízelmotoros autók teljes értékű alternatívája lehet, akár hosszabb távolságok legyőzésében is.