Városi a legújabb Audi tanulmány, de nem kicsi
A városi autó alatt általában kisebb modelleket értünk, de az Audi városi koncepciója nem ilyen. A maga 5,5 méteres hosszával, 3,4 méteres tengelytávjával, 2 méteres szélességével és 1,78 méteres magasságával igazi óriás, amely igazán pazarlóan bánik a belső térrel.
A Pekingi Autószalonra szánt tanulmányautóba ugyanis csupán négy nagy fotel kapott helyet, így viszont hihetetlen méretű hátsó lábtér adódik. Úgy tűnik, az Audi arra optimalizált, hogy a jövő gigavárosaiban úgyis folyton dugó lesz, így ha már ki kell mozdulni, az autóban is legyen mód hasznosan, vagy legalább kellemesen eltölteni az időt.
Vezetni ugyan lehet az Urbansphere-t, de nem kötelező, mivel önmagát is elvezeti – az Audi szerint 4-es szintű rendszert használnának benne – és ilyenkor még nagyobb hely lesz belül, mivel a kormánykereket elcsomagolja az autó műszerfal mögé. Az elöl ülők számára a teljes műszerfal szélességében kivetítő kijelzőn jelennek meg az információk. Hátul egyrészt ott vannak az első üléstámlákba épített kijelzők, másrészt egy nagy, átlátszó OLED képernyő, ami a tetőből jöhet elő. Az elektronika funkcióit nagyrészt a fotel-karfákban elhelyezett kezelőszervekkel lehet használni, de gesztus- és hangvezérléssel is használható a legtöbb, hogy hátradöntött hátsó üléssel is elérhetők maradjanak.
A sokféle kijelző mellett a belső teret nem igazán díszítették túl: a szürke és a drapp árnyalataival találkozunk az autóban, a felületeket kemikáliák nélkül felületkezelt fa és bambusz betétek, illetve újrahasznosított poliamid szövet kárpitok borítják.
Bár az Urbansphere terveit egyértelműen az önvezetés köré készítették, mivel át lehet venni az irányítást, a műszaki tartalma sem teljesen érdektelen. Az Audi és a Porsche által fejlesztett PPE platformra épül, annak is egy kétmotoros kivitelére. A maximális összteljesítmény 401 lóerő, a padlóba épített 120 kWh-s akkumulátor pedig akár 750 km-re is elegendő lehet. Az elektromos rendszer természetesen 800 V-os, és igen gyors töltést tesz lehetővé: 270 kW-os csúcsértékről beszélnek, és arról, hogy 10 perc alatt pótolható 300 km-re elegendő elektromos energia, ha a megfelelő sebességű gyorstöltő is rendelkezésre áll.
Ahogy a Skysphere és a Grandsphere, az Urbansphere is egy távolabbi jövőképet vázol, ugyanakkor tartalmaz egy csomó részletmegoldást, amelyek akár a közeljövő széria Audi típusaiban is felbukkanhatnának. Ilyen az érdekes világítási koncepció is, amely elöl részben a hűtőrácsot váltja ki LED-es fényforrások mátrixával, de hasonlót találunk az autó hátulján is.