Durván két és fél éve dolgozik a jelenlegi Nissan vezetés a pénzügyi mérleg helyrebillentésén, és lassan elkezdtek látszani az eredmények. A márciussal lezárult 2021-22-es üzleti év már pozitív mérleggel zárult, ha nem is akkorával, amekkora a cég terveiben szerepel.
A Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida korábban 5%-os nyereségarányt tűzött ki elérendő célként – ez sem extrém magas szám, a Toyota tavaly közel volt a 10%-hoz – de egyelőre csak 2,9%-ot sikerült elérni. Ez is szemmel látható nyereséget jelent: 247,3 milliárd jent, ami 2,03 milliárd dollárnak felel meg.
Uchida úgy foglalta össze a helyzetet, hogy csak most ért a Nissan a startvonalhoz, és most kezdődhet a cég növekedésének biztosítása. A cég ugyanakkor terv szerint halad: a 2020-ban nyilvánosságra hozott, és 2024-ig szóló Nissan Next program legfontosabb pontjait már teljesítették. A gyártási kapacitást 20%-kal csökkentették és az állandó működési költségekből mintegy 2,87 milliárd dollárnyit faragtak le – ennek köszönhető, hogy a Nissan csökkenő eladások mellett is nyereségessé tudott válni.
A cég az előző pénzügyi évben összesen 3,88 millió autót értékesített, ami 4,3 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest, ugyanakkor a teljes forgalom 7,1%-kal, 8,42 billió jenre, azaz több, mint 69 milliárd dollárra nőtt.