Letisztultabb lesz a 3-as BMW
Ránézésre nem sokat változik a 3-as sorozat, viszont az új műszerfalnak köszönhetően beülve azonnal feltűnik, hogy ez már a 2022-es változat.
Kívülről a kicsit szögletesebb hűtőrács-kialakítás, illetve az egyszerűbb körvonalú első fényszórók jelentik a legfeltűnőbb változást, bár a lökhárító légbeömlőit is átszabták. Hátul a lökhárítóban megjelenő fényezetlen díszbetét – afféle diffúzor-imitáció – a legnagyobb eltérés a kifutó változathoz képest.
A külső felújítás újdonságai miatt aligha fogják tömegek lerohanni a BMW kereskedéseket, belül viszont sokkal radikálisabb az átalakulás. A hagyományos, árnyékolóval ellátott műszeregység-helyettesítő kijelző, és a középső érintőképernyő itt is egy egységbe került, akár az új 7-es és X7-es BMW-kben, a váltókarra emlékeztető előválasztó pedig eltűnt, a helyét egy kapcsoló, és a parkolóállásnak egy külön gomb vette át. A folytonosságot belül így már csak a jellegzetes tekerőgomb képviseli a belső térben, amelyhez egyelőre ragaszkodnak a BMW tervezői.
A hajtásválaszték gyakorlatilag érintetlenül vészeli át a frissítést: négyféle dízelmotorból, négyféle benzinesből, illetve egy enyhe és egy konnektoros hibridből áll. Ezek teljesítménye 150 és 374 lóerő között lesz.
Úgy tűnik, a frissítés kapcsán úgy változtattak a kínálaton, hogy kevesebb változat készüljön, viszont ezek jobban felszereltek, és drágábbak legyenek, mint korábban. Jellemző, hogy a németországi, benzines alapkivitel, a 318i alapára 39 350 euróról 43 900-ra nő, de cserébe alapáron jár hozzá például háromzónás klíma, automatikusan sötétedő tükrök és parkolóasszisztens.
A felújított 3-as sorozat 2022 júliusától váltja fel az eddig forgalmazott változatot.