A luxus felé menekülne a Mercedes
A Mercedes új stratégiáját vázolta a következő évekre, amelynek a lényege az egy-egy autón behozható nyereség növelése, akár a példányszám rovására.
Ez tulajdonképpen egy hátraarc az elmúlt évek trendjéhez képest, amikor a kisebb, kompakt modellek bevezetésével tudta megelőzni a konkurenciát a Mercedes. Ám úgy tűnik, most épp erre van szükség: kevesebb autóra, amelyeken mégis többet lehet keresni.
Épp ezért háromfelé osztották a választékot: a belépőszintű Entry Luxury, az eladások zömét adó Core Luxury, illetve a legdrágább modelleket tartalmazó Top End Luxury szegmensekre, és ez utóbbi kettő kap prioritást a jövőben. A részletekbe nagyon nem mentek bele, de a jelenlegi, héttagú Entry Level választék – ez nyilván a keresztben álló motoros modelleket jelenti – négytagúra szűkül, és valószínű, hogy a következő években a fennmaradó modellekre sem költenek többet, mint amennyi a piaci jelenlét fenntartásához szükséges.
Pontos összegeket egyelőre nem mondtak, de annyit igen, hogy a fejlesztési költségvetés háromnegyede megy a Core és a Top End szegmensekre, és a cél az, hogy Top End Luxury modellekből, amelyeken a legnagyobb haszon keletkezik, 60%-kal adjanak el többet 2026-ra, méghozzá az alkatrészhiány és a járványhelyzet előtti, 2019-es eredményekhez képest.
A fejnehéz termékpaletta kimondott célja az, hogy 14%-ra tornásszák fel a nyereségarányt a cég teljes választékára nézve. Ez a trend tulajdonképpen már most működni látszik, hiszen az első negyedévben a Mercedes 10%-kal kevesebb autón 20%-kal többet keresett, bár elemzők szerint ez inkább az alkatrészhiány egyik mellékhatása: sokan hajlandók drágább modellt venni, ha ahhoz sokkal rövidebb várakozási idő tartozik. Így aztán elég nehéz megjósolni, hogy a hiány elmúltával is működőképes maradhat-e ez az üzleti modell, ha a konkurenciánál már az olcsóbb modellek is könnyen elérhetők lesznek.
Az áremelés mellett a másik fontos irány az elektromos modellekre való átállás lesz, és ezen a téren jelentős fejlődésre számít a Mercedes vezetése. „Meg szeretnénk felezni az akkumulátoraink méretét és tömegét.” - mondta a Mercedes műszaki vezetője, Markus Schäfer. Azt azonban nem egyértelműsítette, hogy ebben mekkora részt szánnak az új akkumulátortípusoknak, amilyen például az EQG-nél használni tervezett szilícium-anódos megoldás, és mekkora részt kap a folyamatban az autók hatékonyságának növelése, amelyben az EQXX tanulmány lehet a minta a tervezők számára.