Nem sikerült időben befejezni az OMV schwechati finomítójának tervezett karbantartását. Ezek a munkák az üzem leállásával járnak, így az újraindításra is várni kell még – írja a Világgazdaság. A csúszás ellátási problémákat okozhat, ennek következtében a Magyarországon és Szlovákiában működő OMV töltőállomások is bezárhatnak egy időre.
A tervezett karbantartás április elején kezdődött, a tervek szerint május 31-én fejeződött volna be, a termelést június 10-én kellett volna újraindítani az eredeti ütemezés szerint. Ez azonban technikai okok miatt nem sikerült, a becslések szerint többhetes pótmunkára van szükség. A vg.hu információi szerint azonban az OMV még nem tájékoztatta a Molt és más partnereit sem a problémáról. Úgy tudni, az osztrák kormánytól várnak segítséget, így például a stratégiai készletek egy részének felszabadítását.
Az OMV jelenleg kilenc európai országban van jelen, mintegy 1400 benzinkúttal. Magyarországon 199-et üzemeltetnek. A becslések szerint júniustól augusztusig havi 30 kilotonna benzint és 50 kilotonna gázolajat exportálnának hazánkba, ezzel előbbi üzemanyag esetében a piac 15-17 százalékát, utóbbinál 13-15 százalékát látnák el. A kiesés tehát jelentős lenne. A magyar üzemanyagpiac elsősorban gázolajból szorul behozatalra, a teljes finomítói kitermelésnél 10-15 százalékkal nagyobb az éves fogyasztás.
Szakértők szerint a hatósági ársapka, vagyis a 95-ös benzinre és a gázolajra érvényes 480 forintos árplafon miatt a külföldi beszállítóknak nem éri meg üzemanyagot behozni hazánkba. Az OMV eddig még fenntartotta a magyarországi importot, de ha most ez kiesik, azt a Mol nem tudja pótolni.
Forrás: Index via Világgazdaság