Nem szép, de ígéretes az első Picasso sportkocsi
Kezdő sportkocsigyártó nagyjából annyi születik egy évben, mint égen a csillag, és a többség néhány év után el is tűnik a semmiben, ahonnan érkezett. A svájci Picasso Automotive azonban komolyabbnak tűnik az átlagnál.
A legfontosabb, hogy nem csak egy marék vázlatot mutattak az autójukról: már korábban készült egy prototípus, amit a kezdetektől menet közben mutogattak, most pedig itt egy gyártásra kész autó, fedetlen karbonszál-kompozit burkolattal, ami az első képek alapján igényes kidolgozásúnak tűnik.
Maga az autó elég szokatlan jószág: ahhoz képest, amit a Ferrari vagy a Lamborghini kínál, egész aprónak tűnik: elsősorban rövid és nagyon alacsony, különösen a szélességéhez mérten. A formaterv a kabin környékén leginkább talán a Pagani autóira emlékeztet, a hátsó kerekek környékén pedig a Lamborghini Veneno formáit vélhetjük viszontlátni. A látvány furán szedett-vedett, viszont a koncepció átgondoltnak hat.
A 660 LM ugyanis kifejezetten könnyű: menetkészen 980 kg-osnak mondják, amit 660 lóerő mozgat. Ez egy V6-os, ikerturbós benzinmotorból jön, ami a hátsü kerekeket hajtja hatfokozatú, szekvenciális Sadev váltón keresztül. A motort az olasz Autotecnica Motoritól veszik, amely elsősorban formula-versenyautók számára épít szériablokkok köré versenymotorokat.
Tulajdonképpen a 660 LM is inkább tűnik versenygépnek, mint utcai autónak – ezt erősítik a versenyterheléshez méretezett Brembo fékek és a gyári Pirelli P Zero Trofeo R gumik is – de az ígéret az, hogy rendszámozható lesz. A gyártást egyébként a Picasso Automotive saját üzemében végzik majd a svájci-olasz határtól északra fekvő San Vittorében, ami legalább részben magyarázza a 820 ezer eurós alapárat. A bemutatkozó autóból összesen 21 példányt terveznek legyártani, így van rá esély, hogy a mokány sportkocsit ezen az áron is hamar elviszik.