Míg a személyautók számára bőven elegendőnek tűnik a CCS szabvány 500 kW-os töltési határa – a gyakorlatban ezt sem képes kihasználni a mai villanyautók többsége – az elektromos teherautók nagy sebességű töltéséhez ez egyértelműen kevés lenne.

Erre az épp csak formálódó igényre válaszolt a CharIN nevű, autógyártók és beszállítók által alapított szervezet, amely Oslóban mutatta be az MCS, azaz Megawatt Charger System nevű csatlakozót. Ezt legfeljebb 1250 V feszültség és 3000 A áramerősség átvitelére tervezték, ami 3,75 MW, vagyis 3750 kW elméleti maximális töltési teljesítményt jelent.
Ennek a kiaknázásához persze még nem adottak a feltételek: a villanyautók többsége egyelőre legfeljebb 800 V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, ami az elvi csúcsteljesítményt ilyen járműveknél 2400 kW-ra korlátozza, de elektromos teherautó-típusból egyelőre nem is született még annyi féle, hogy látható legyen, milyen megoldások kezdenek terjedni ezen a piacon.
Ha tényleg elektromos járművekkel oldják majd meg a közúti szállítást, ahhoz valószínűleg szükség lesz ilyen sebességű töltőkre, hiszen a kamionokban nagyjából 500-1000 kWh-s akkumulátorokat kell majd út közben újratölteni, és ahogy a személyautók esetében, egy töltés itt sem vehet igénybe egy órát, vagy többet.
Itt persze nem csak egy szimpla konnektorról van szó, hanem teljes szabványról, kész szoftverrel, érintésvédelmi és kiberbiztonsági tanúsítvánnyal, sőt, a teljes automatizálás lehetőségével. A működését is demonstrálták, egyelőre ugyan messze nem a csúcsteljesíményével, de 1MW felett, egy elektromos Scania újratöltése révén.
A teherautók esetében egyelőre még nem olyan világos a fejlesztés iránya, mint a személyautóknál: itt erősebb vetélytárs a hidrogén-hajtás, így valószínű, hogy hosszabb távon a töltő-infrastruktúra kiépülése dönt majd a két megoldás között. Elektromos nyergesvontatóból ezzel együtt már viszonylag sokféle készült, ha nagyrészt kísérleti jelleggel is, és az MCS bemutatása révén ezek egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy átvegyék dízelmotoros társaik szerepét.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
