Eladják a LaFerrari három ritka prototípusát
A gyártók általában megtartják maguknak a legérdekesebb prototípusokat, a többit pedig bezúzzák, vagy szétszedik. A legritkább az, ami most a LaFerrari három prototípusával történik: ezekért augusztusban, egy árverésen küzdhetnek meg a legelszántabb gyűjtők.
Ráadásul három teljesen különböző autóról van szó. Az F150 Muletto M4 egy 458-asból átépített öszvér, amelyben csak a hajtásrendszer a későbbi LaFerrarié. Ebben fejlesztették 2011-12-ben az emissziós normáknak megfelelőre a 6,3 literes V12-es motort és a hozzá tartozó hibrid alrendszert, amelyek összesen 963 lóerő leadására képesek. Itt a forma láthatóan nem volt érdekes, viszont igazán látványos, hogy mekkora légbeömlőkre volt szükség a nagy szívómotor hűtésének és levegőellátásának biztosításához.
A második prototípus a leírás szerint a második fejlesztési fázisból való, a mechanikai fejlesztéseket végezték rajta. Ez már a véglegeshez közelibb arányú és formájú autó, de látszik, hogy formatervező még ezt sem látta. Ezt használták a legtöbbet: bő 36 ezer kilométer van benne, viszont épp az adhatja az értékét, hogy ezt a tesztelők tették bele.
A legfrissebb a három közül a harmadik fázis előszériás illusztrációs autójaként körülírt a modell. Ez nagyrészt már a végleges formatervet viseli magán, bár az alkatrészeinek egy része fényezetlen maradt. A fekete-vörös külső és a felemás felnik miatt ez sem különösebben megnyerő külsejű, viszont az egyedisége miatt ez is simán a többszörösét érheti a széria autók árának, még úgy is, hogy rendszám, ahogy a többi prototípushoz, ehhez sem jár.
Hogy pontosan mennyit is ér egy ilyen autó a gyűjtők számára, az Mecum árverésén derül majd ki augusztus 18. és 22. között, de abból kiindulva, hogy a szériapéldányok ára is a 3,5 millió euró környéki tartományban van manapság, arra lehet következtetni, hogy ennél kevesebb szabadon elkölthető pénzzel nem nagyon lehet majd bekapcsolódni a licitbe.