Eladják a LaFerrari három ritka prototípusát
A gyártók általában megtartják maguknak a legérdekesebb prototípusokat, a többit pedig bezúzzák, vagy szétszedik. A legritkább az, ami most a LaFerrari három prototípusával történik: ezekért augusztusban, egy árverésen küzdhetnek meg a legelszántabb gyűjtők.
LaFerrari, a mindent vivő
A 963 lóerős géppel a Ferrari ismét az élre tört, lefőzve a McLaren P1-est, és minden mást a maga műfajában.

Ráadásul három teljesen különböző autóról van szó. Az F150 Muletto M4 egy 458-asból átépített öszvér, amelyben csak a hajtásrendszer a későbbi LaFerrarié. Ebben fejlesztették 2011-12-ben az emissziós normáknak megfelelőre a 6,3 literes V12-es motort és a hozzá tartozó hibrid alrendszert, amelyek összesen 963 lóerő leadására képesek. Itt a forma láthatóan nem volt érdekes, viszont igazán látványos, hogy mekkora légbeömlőkre volt szükség a nagy szívómotor hűtésének és levegőellátásának biztosításához.
A második prototípus a leírás szerint a második fejlesztési fázisból való, a mechanikai fejlesztéseket végezték rajta. Ez már a véglegeshez közelibb arányú és formájú autó, de látszik, hogy formatervező még ezt sem látta. Ezt használták a legtöbbet: bő 36 ezer kilométer van benne, viszont épp az adhatja az értékét, hogy ezt a tesztelők tették bele.
A legfrissebb a három közül a harmadik fázis előszériás illusztrációs autójaként körülírt a modell. Ez nagyrészt már a végleges formatervet viseli magán, bár az alkatrészeinek egy része fényezetlen maradt. A fekete-vörös külső és a felemás felnik miatt ez sem különösebben megnyerő külsejű, viszont az egyedisége miatt ez is simán a többszörösét érheti a széria autók árának, még úgy is, hogy rendszám, ahogy a többi prototípushoz, ehhez sem jár.
Hogy pontosan mennyit is ér egy ilyen autó a gyűjtők számára, az Mecum árverésén derül majd ki augusztus 18. és 22. között, de abból kiindulva, hogy a szériapéldányok ára is a 3,5 millió euró környéki tartományban van manapság, arra lehet következtetni, hogy ennél kevesebb szabadon elkölthető pénzzel nem nagyon lehet majd bekapcsolódni a licitbe.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
