A Ferrari is csatlakozik a hosszú távú versenyzés új csúcskategóriájához, méghozzá a Peugeot és a Toyota példáját követve a nagyobb szabadságot engedő LMH kategóriában indítanak egy autót.
Az egyelőre ismeretlen nevű versenygép most még fekete-fehér mintás álcafóliában rója a köreit a Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban, bár annyi látszik, hogy érdekes, három főtartós hátsó szárnyat kapott az autó, a formája pedig nem is emlékeztet az utcai szupersportkocsikéra.
Az LMH kategória ugyanakkor megengedi, hogy az autó minden alkatrészét a Ferrari saját maga fejlessze, ami nyilván presztízskérdés Maranellóban: a másik lehetőség az lett volna, hogy az LMDh kategóriában, a négy szabvány karosszéria egyikét felhasználva indulnak el.
A terv a hosszú távú versenyek szervezőinek részéről az, hogy az LMH és LMDh autókat egyetlen kategóriaként kezelik majd, így egymás elleni is egyensúlyozzák majd ki a mezőnyt. Így a következő években számos nagy gyártó indít saját csapatot: az Acura, az Alpine, a BMW, a Cadillac, a Lamborghini és a Porsche az LMDh, a Glickenhaus, a Peugeot és a Toyota pedig az LMH kategóriában. Ez utóbbiakhoz csatlakozik a Ferrari is, amely hivatalos gyári autóval, a 312PB-vel utoljára 1973-ban, azaz 50 évvel korábban vett részt a Le Mans-i 24 órás prototípus-kategóriájában. (A gyáriak valamiért nem ismerik el gyári autónak az 1994-ben bemutatott Ferrari 333SP-t, amely 1999-ig bukkant fel Le Mans-ban.)