Az Ariel sose az olyan autókról volt híres, amik visszafogottan közlekednek. Az első zajos sikerük az Atom volt, aminek az volt a lényege, hogy egy kicsi, irreálisan könnyű, nyitott kaszniba belelógattak egy normál méretű autóban is erős motort. Ez a recept bevált és az Ariel mindig az alacsony súly és az erős motor kombóban hitt, hasonlóan például a Caterhamhez.
A Nomad R is ezt az iskolát követi: ez tulajdonképpen egy buggy, ami összesen 612 kilós, de egy kétliteres Honda motor tolja előre, egészséges 335 lóerővel. Ezekből az adatokból könnyű kikövetkeztetni, hogy egy nyélgáz után arcletépős dinamikára lehet számítani. Ez igaz is, hiszen a nulla-százat mindössze 2,9 másodperc alatt tudja le, ami még sportautós ligában sem gyenge adat.
A végsebességet valamivel 200 km/h alá limitálták, elvégre ez mégis egy olyan csővázas jármű, amiből simán kilóg az utas és a pilóta könyöke. A Nomad R nem feltétlenül a dűnékre való, hiszen a 18-as alufelnijein Yokohama semi-slickeket hord. A futóműnél is az igényességet választották: gyárilag mindenhogyan állítható Bilstein MDS gátlók és egyedileg ehhez a típushoz készült Eibach rugók alkotják a rendszert.
A típusból már legyártották az összeset, több nem fog készülni. Aki eddig csak gondolkodott, hogy kéne venni, ne gondolkodjon sokat, most eladó az utolsó legyártott példány. A 2021-es Nomad R mindössze 987 mérföldet, vagyis nagyjából 1600 kilométert futott, azaz jogosan nevezhető újszerűnek. Itt volt pár újítás: például a lengéscsillapítókat Öhlins TTX-re cserélték, a lengőkarokat pedig egyedi, versenyre is alkalmas darabok váltották.
A Nomad R-t a Collecting Cars hirdeti és a cikk írásának pillanatában 63500 ezer fonton, azaz közel 31 millió forinton áll a licit. Pár óra múlva le is jár az aukció, addig is itt lehet követni.
Forrás: Collecting Cars