Kétséges lehet a Volkswagen Golf jövője
Egy éven belül eldől a Volkswagen Golf jövője, de megvan az esélye, hogy a jelenleg futó nyolcadik generáció már nem kap közvetlen, belső égésű motorral szerelt utódot. Erről a Volkswagen márkát április óta vezető Thomas Schäfer beszélt a Die Weltnek, az interjút a Motor1 szúrta ki.
Egészen pontosan arról van szó, hogy jelenleg igen kétséges a szabályozási környezet. Nemrég bővebben is írtunk arról, hogy az Euro 7-es norma bevezetése tovább késik, sőt az sem biztos, hogy mire elfogadnák, egyáltalán lesz még értelme bármilyen határértékeket megjelölni a belső égésű motoros autók számára. Ha viszont a következő években mégis életbe lép az Euro 7, az olyannyira megdrágítaná a benzines és dízel autók fejlesztését és gyártását, hogy 3-5 ezer eurós, azaz 1,2-2 millió forinttal drágábban kellene adni ezeket.
Schäfer szerint a jelenleg futó, nyolcadik generációs Golf modellfrissítésén már dolgoznak, a fészlift tehát mindenképpen elkészül. Az viszont kérdés, hogy lesz-e Golf IX, mivel az már közel sem biztos, hogy ki tudná tölteni a mostanában általános, 7-8 éves modellciklust. Márpedig akkor nem feltétlenül érné meg a fejlesztésbe és a gyártásba forrásokat fektetni.
Mivel a 8-as Golf bemutatóját 2019-ben tartotta a Volkswagen, és a facelift 2023-2024 körül érkezhet, a 9-es generációra nem számíthatnánk 2027-nél hamarabb. Akkor pedig már vészesen közeledik a szén-dioxid-kibocsátással rendelkező új autók forgalmazásának vége, az Európai Unió által elfogadott 2035-ös határidő. Kérdés, hogy az azt megelőző években milyen vásárlói hozzáállásra számíthatunk a belső égésű motoros járművekkel kapcsolatban.
Mindenesetre döntés még nem született, Schäfer szerint 12 hónapon belül határoznak majd a Golf sorsáról.