Kétséges lehet a Volkswagen Golf jövője
Egy éven belül eldől a Volkswagen Golf jövője, de megvan az esélye, hogy a jelenleg futó nyolcadik generáció már nem kap közvetlen, belső égésű motorral szerelt utódot. Erről a Volkswagen márkát április óta vezető Thomas Schäfer beszélt a Die Weltnek, az interjút a Motor1 szúrta ki.
A Škodától érkezik a Volkswagen új vezére
Ralf Brandstätter helyét Thomas Schäfer veszi át, a német márka vezetősége jelentősen átalakul.

Egészen pontosan arról van szó, hogy jelenleg igen kétséges a szabályozási környezet. Nemrég bővebben is írtunk arról, hogy az Euro 7-es norma bevezetése tovább késik, sőt az sem biztos, hogy mire elfogadnák, egyáltalán lesz még értelme bármilyen határértékeket megjelölni a belső égésű motoros autók számára. Ha viszont a következő években mégis életbe lép az Euro 7, az olyannyira megdrágítaná a benzines és dízel autók fejlesztését és gyártását, hogy 3-5 ezer eurós, azaz 1,2-2 millió forinttal drágábban kellene adni ezeket.
Euro 7: Nincs szükség további szigorításra
Ha így haladunk, lassan tarthatatlanná válik az Euro 7 tervezett bevezetési határideje. De még az sincs talán kizárva, hogy nincs szükség az új szabványra.
Schäfer szerint a jelenleg futó, nyolcadik generációs Golf modellfrissítésén már dolgoznak, a fészlift tehát mindenképpen elkészül. Az viszont kérdés, hogy lesz-e Golf IX, mivel az már közel sem biztos, hogy ki tudná tölteni a mostanában általános, 7-8 éves modellciklust. Márpedig akkor nem feltétlenül érné meg a fejlesztésbe és a gyártásba forrásokat fektetni.
Mivel a 8-as Golf bemutatóját 2019-ben tartotta a Volkswagen, és a facelift 2023-2024 körül érkezhet, a 9-es generációra nem számíthatnánk 2027-nél hamarabb. Akkor pedig már vészesen közeledik a szén-dioxid-kibocsátással rendelkező új autók forgalmazásának vége, az Európai Unió által elfogadott 2035-ös határidő. Kérdés, hogy az azt megelőző években milyen vásárlói hozzáállásra számíthatunk a belső égésű motoros járművekkel kapcsolatban.
A legújabb Golf az utolsó?
Soha fel nem merült, hogy ne lenne utódja, csak most, amikor jobb minden korábbinál.
Mindenesetre döntés még nem született, Schäfer szerint 12 hónapon belül határoznak majd a Golf sorsáról.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
