Hol vannak már az E46 letisztult, elegáns vonalai, mely egy M3 esetén néhány jól elhelyezett szélesítéssel, légbeömlővel a tökéletes mennyiségű sportosságot hordozta magában? Ezek az idők elmúltak és a márka rajongóinak fel kell készülnie, a menőséget innentől Lehel hűtő méretű vesékben kell mérni.
Már a kisebb modelleknél is ezektől a maszkoktól volt hangos a média - bár ott élőben kezd beérni a forma, főleg az M3 Touring esetében - ez a tendencia a nagyobb modelleknél tovább folytatódik. A most kiszivárgott képek alapján sokat finomítottak az XM rinocérosz külsején, azonban visszafogottnak és szépnek továbbra sem nevezhető.
A brutál SUV széles első rácsokat, szögletes elülső részt, szokatlan formájú, hatszögletű, dupla kipufogóvégeket, emelkedő övvonalat és izmosított karosszériát kapott. Lehet, hogy egyeseknek bejön ez a stílus, de mi jobban szeretjük a régi, elegáns BMW-ket.
A BMW XM, a BMW M kínálatának zászlóshajója lesz. A bajor szuperterepjárót egy konnektorról tölthető hibrid rendszer hajtja majd, amely egy 4,4 literes ikerturbós V8-as motort párosít egy villanymotorral, így éri el 650 lóerős teljesítményt, mely a megszokott nyolcfokozatú automata váltón keresztül fogja mind a négy kereket hajtani.
A BMW Motorsport részlegének 50 éves fennállásának emlékére épített XM olyan autók versenytársa lesz, mint a Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid és az Aston Martin DBX707. Az XM még ebben a hónapban teljes egészében bemutatásra kerül, az ára várhatóan 56 millió forint körül indul majd.