Vedd a hátadra a házad - a Porsche komolyan vette

2022.09.09. 16:12

A tetősátor nem új, de elég klassz találmány, szinte mindenféle autóból tudunk vele lakóautót varázsolni. Mi is kipróbáltunk már többfélét, igaz, Nyegleo többnyire pickupra, nem pedig sportkocsira szereli fel ezeket. A Porsche Tequipment legújabb kiegészítője viszont akár egy 911-esen sem mutat rosszul.

1036769

A termék igazán különlegesre sikeredett, úgy tervezték, hogy ellenálljon az időjárás viszontagságainak. Ennek jegyében kemény borítást kapott, amelyből kinyitva maga a sátor is vízálló, oldalablakai mellett tetőablaka is van, szúnyoghálókkal is felszerelték a kétszemélyes alvóhelyet. Blackout funkcióval teljesen be is lehet sötétíteni, ha épp olyan helyen térnénk nyugovóra, ahol nagyon későn megy le a Nap, vagy éppen napközben szundítanánk egyet.

A sátor alapterülete durván 210x130 centiméter, kinyitva 2,58 méter hosszú és 2,57 méter széles. Falai légáteresztő pamutkeverékből készülnek. A belső tér – egy mezei sátorhoz hasonlóan – rendkívül egyszerű, abban csak egy, az egész padlót beborító matrac található. Természetesen nem maradhatott le róla az óriási Porsche-logó sem, ez a sátor oldalfalán díszeleg.

1036673

Az átmeneti lakhely összeszerelése sem egy agysebészet, a műveletet ugyanis gázteleszkópok segítik. Ennek során egy állítható létra bukkan elő, amely a sátrat támasztja alá, hasonlóan a nálunk járt iKamper modellekhez. Mindent összevetve az autó tulajdonosának csak annyi dolga marad a sátor felhúzásánál, hogy négy rúd segítségével merevítse azt. A sátor saját tömege 56 kilogramm, a teherbírása pedig tetősínnel szerelt modelleknél 190, anélkül 140 kilogramm. A 4980 dollárba (1,9 millió forint) kerülő sátorral maximum 130 kilométer/órás sebességgel haladhatunk a Porschénkkal. 

A termék már rendelhető és elérhető, ugyanakkor érdemes várni a vásárlással, mert hamarosan olyan Tequipment-kiegészítők is elérhetővé válnak, mint a cipő- és táskarendező vagy a fűthető takaró. A tetősátor egy sor Porsche típussal kompatibilis, így a 911-essel, a Cayenne-nel, a Panamerával és a Taycannal.

Még több tetősátor a Totalcaron

Bírja-e a vihart?
Kínzópróba: kipróbáltam, mit bír a tetősátor (és én) viharban, süvítő szélben vagy 40 fokos melegben.
Megállunk egy szusszanásnyira
Egy kis karbantartás mindenkinek kell, legyen az pickup, lakókocsi/lakóautó vagy tetősátor.