590 km-es hatótávval mutatkozott be a Mercedes EQE SUV
A Mercedes fokozatosan tölti fel a villanyautó-kínálatát, a dedikált elektromos platformra épülő típusok közül az EQS volt az első, ezt egy kisebb szedán, az EQE követte, rövidesen pedig mindkét kategóriába megérkeztek a SUV verziók is: most a kisebbik EQE SUV-n volt a sor.
Az autó nem egyszerűen a szedán megemelt változata: tengelytávja 90 mm-rel rövidebb (3030 mm), de összességében is rövidebb annál (méretei: 4863 x 1940 mm x 1686 mm), a csomagtér viszont 90 literrel nagyobb, 520 liter. Az autó felszereltségi szintjei a következőképpen alakulnak:
Típus | Teljesítmény | Nyomaték | Hatótáv (WLTP) | Motorok száma |
350+ | 292 LE | 565 Nm | 480–590 km | 1 |
350 4Matic | 292 LE | 765 Nm | 459–558 km | 2 |
500 4Matic | 408 LE | 858 Nm | 460–547 km | 2 |
AMG 43 4Matic | 476 LE | 858 Nm | 431–488 km | 2 |
AMG 53 4Matic+ | 626 LE | 950 Nm | 375–470 km | 2 |
AMG 53 4Matic+ AMG Dynamic Plus Package | 687 LE | 1000 Nm | <375> | 2 | 375>
Az akkumulátor kapacitása változattól/felszereltségtől függetlenül 90,6 kWh, a leghatékonyabb, hátsókerékhajtású 350+ EQE maximum 590 kilométert, a sportmodell AMG 53 4Matic+ pedig a legkevesebbet hozza ki, hatótávja 375 és 470 kilométer között alakul. A Race Start és Boost funkciókkal bíró Dynamic Plus Package valószínűleg ennél is rövidebb távokat tud (pontos adat nincs), cserébe ideiglenesen plusz lóerők és Newtonméterek révén a 100-as sprintet 3,5 másodperc alatt futja, végsebessége pedig 240 km/h - utóbbiakkal a Tesla Model X Plaid és a BMW iX M60 közé esik.
A kétmotoros verziók alacsony terhelés mellett a jobb hatótáv érdekében képesek lekapcsolni az első hajtást; a hátsókerék-kormányzás választható extra (12,3 méterről 10,5 méterre csökken a fordulókör); mindez az elöl négy-, hátul több-lengőkaros felfüggesztéssel együtt a 2,6 tonnás, magas építésű testhez képest agilis mozgást ígér.
Az AMG verzióknál a hátsókerék-kormányzás, valamint az adaptív AMG Ride Control+ légrugós futómű is alap (30 mm-es emelésre képes), opciós a kerámiafék, de az AMG által hangolt elektromechanikus “iBooster” fékerőnövelő rendszer is elérhető. A magasabb, 53-as AMG sajátja az AMG Active Ride Control, ami útfelülettől és módtól függően képes leválasztani a stabilizátor rudakat, hogy nagyobb rugóút álljon rendelkezésre.
Az EQE SUV töltés terén a középmezőnybe érkezik, maximális teljesítménye 170 kW, ami messze van a csúcsot jelentő Hyundai-ok és Porschék 350-360 kW-jától, a Mercedes szerint a 10-80 százalék közötti töltéshez 32 perc szükséges; váltóáramú töltésből 11 kW-os, extraként 22 kW-os teljesítmény választható. Az akkupakkra 10 évig vagy 250 ezer kilométerig tartó garanciát vállal a Mercedes.
Az EQ-modelleket ismerő olvasóknak nem fog meglepetést okozni a beltér felépítése, elérhető az EQS-ből ismert Hyperscreen (egyetlen üveglap alatt három kisebb képernyő), de Dolby Atmos alapú hangrendszer és a tiszta belső levegő érdekében óriási HEPA-légszűrő is jár az autóhoz.
Távoli frissítéssel a jövőben olyan funkciók is eléhetőek lesznek, amelyek egyelőre hatósági engedélyeztetésre várnak, közülük az autót automikusan leparkoló Intelligent Park Pilot programot emelték ki. További villanyautós részlet, hogy az Eco Assist program automatikusan, a forgalom függvényében állítja a regeneratív fékezés erősségét, jövőbe mutató kiegészítő a Digital Light, ami képes különböző figyelmeztető jeleket az autó elé, az útra vetíteni.
Az EQE SUV áráról egyelőre nincsenek információk, de segítség lehet, hogy az EQS magasított változata (Magyarországon) körülbelül 6 százalékkal drágább, mint a szedán, tehát az EQE-nél (29,8 millió forint) egy-két millió forinttal magasabb árat várunk.