590 km-es hatótávval mutatkozott be a Mercedes EQE SUV
A Mercedes fokozatosan tölti fel a villanyautó-kínálatát, a dedikált elektromos platformra épülő típusok közül az EQS volt az első, ezt egy kisebb szedán, az EQE követte, rövidesen pedig mindkét kategóriába megérkeztek a SUV verziók is: most a kisebbik EQE SUV-n volt a sor.
Ez lesz a jövő Mercedese
Az E Mercit átmenteni a villanykorszakba komoly feladat, de részint sikerül. Részint.

Az autó nem egyszerűen a szedán megemelt változata: tengelytávja 90 mm-rel rövidebb (3030 mm), de összességében is rövidebb annál (méretei: 4863 x 1940 mm x 1686 mm), a csomagtér viszont 90 literrel nagyobb, 520 liter. Az autó felszereltségi szintjei a következőképpen alakulnak:
Típus | Teljesítmény | Nyomaték | Hatótáv (WLTP) | Motorok száma |
350+ | 292 LE | 565 Nm | 480–590 km | 1 |
350 4Matic | 292 LE | 765 Nm | 459–558 km | 2 |
500 4Matic | 408 LE | 858 Nm | 460–547 km | 2 |
AMG 43 4Matic | 476 LE | 858 Nm | 431–488 km | 2 |
AMG 53 4Matic+ | 626 LE | 950 Nm | 375–470 km | 2 |
AMG 53 4Matic+ AMG Dynamic Plus Package | 687 LE | 1000 Nm | <375> | 2 |
Az akkumulátor kapacitása változattól/felszereltségtől függetlenül 90,6 kWh, a leghatékonyabb, hátsókerékhajtású 350+ EQE maximum 590 kilométert, a sportmodell AMG 53 4Matic+ pedig a legkevesebbet hozza ki, hatótávja 375 és 470 kilométer között alakul. A Race Start és Boost funkciókkal bíró Dynamic Plus Package valószínűleg ennél is rövidebb távokat tud (pontos adat nincs), cserébe ideiglenesen plusz lóerők és Newtonméterek révén a 100-as sprintet 3,5 másodperc alatt futja, végsebessége pedig 240 km/h - utóbbiakkal a Tesla Model X Plaid és a BMW iX M60 közé esik.
Te is a borítója alapján ítéled meg
A bolygó megmentéséhez kell 619 lóerő, 1100 Nm és egy borzasztóan nagy arc. De ez csak a felszín, ami alatt váratlan kvalitások vannak.
A kétmotoros verziók alacsony terhelés mellett a jobb hatótáv érdekében képesek lekapcsolni az első hajtást; a hátsókerék-kormányzás választható extra (12,3 méterről 10,5 méterre csökken a fordulókör); mindez az elöl négy-, hátul több-lengőkaros felfüggesztéssel együtt a 2,6 tonnás, magas építésű testhez képest agilis mozgást ígér.
Az AMG verzióknál a hátsókerék-kormányzás, valamint az adaptív AMG Ride Control+ légrugós futómű is alap (30 mm-es emelésre képes), opciós a kerámiafék, de az AMG által hangolt elektromechanikus “iBooster” fékerőnövelő rendszer is elérhető. A magasabb, 53-as AMG sajátja az AMG Active Ride Control, ami útfelülettől és módtól függően képes leválasztani a stabilizátor rudakat, hogy nagyobb rugóút álljon rendelkezésre.
Az EQE SUV töltés terén a középmezőnybe érkezik, maximális teljesítménye 170 kW, ami messze van a csúcsot jelentő Hyundai-ok és Porschék 350-360 kW-jától, a Mercedes szerint a 10-80 százalék közötti töltéshez 32 perc szükséges; váltóáramú töltésből 11 kW-os, extraként 22 kW-os teljesítmény választható. Az akkupakkra 10 évig vagy 250 ezer kilométerig tartó garanciát vállal a Mercedes.
Az EQ-modelleket ismerő olvasóknak nem fog meglepetést okozni a beltér felépítése, elérhető az EQS-ből ismert Hyperscreen (egyetlen üveglap alatt három kisebb képernyő), de Dolby Atmos alapú hangrendszer és a tiszta belső levegő érdekében óriási HEPA-légszűrő is jár az autóhoz.
Távoli frissítéssel a jövőben olyan funkciók is eléhetőek lesznek, amelyek egyelőre hatósági engedélyeztetésre várnak, közülük az autót automikusan leparkoló Intelligent Park Pilot programot emelték ki. További villanyautós részlet, hogy az Eco Assist program automatikusan, a forgalom függvényében állítja a regeneratív fékezés erősségét, jövőbe mutató kiegészítő a Digital Light, ami képes különböző figyelmeztető jeleket az autó elé, az útra vetíteni.
Az EQE SUV áráról egyelőre nincsenek információk, de segítség lehet, hogy az EQS magasított változata (Magyarországon) körülbelül 6 százalékkal drágább, mint a szedán, tehát az EQE-nél (29,8 millió forint) egy-két millió forinttal magasabb árat várunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

