A villanyautók tuningja egyelőre nagyon homályos terület, eddig jóformán kimerült abban, hogy Tesla-hajtások kerültek régi, eredetileg hagyományos motorral szerelt autókba. Az igény persze megvan, a Dodge pedig az elsők között szeretne erre reagálni, bár nem biztos, hogy mindenkinek tetszik a felvázolt ötlet.
A Dodge vezérigazgatója, Tim Kuniskis a Charger Daytona SRT Concept elektromos izomautó kapcsán beszélt a márka elképzeléseiről: alapvetően nem szeretnék megszüntetni az autók átalakításának lehetőségét, de külsős cégek a jövőben csak az optikát, a belteret, a felfüggesztést és a kasznit alakíthatnák át, az autók hajtásához kizárólag a Dodge nyúlhat.
Kuniskis magyarázata bizonyos szempontból védhetőnek is tűnik, egyúttal szembe megy a tuning eredeti szellemiségével: a villanyautók terjedése veszélybe sodorja a bevételeik tekintélyes részét a szervizelésből szerző kereskedéseket. Számukra kínálnak menekülőútvonalat azzal, hogy az elektromos hajtás több lépcsőben elérhető tuningját - amelynek valahol 1000 lóerő körül van a vége - kizárólag ezeknél a kereskedőknél lehetne kérni.
Időközben a villany-Chargerről is kiderült néhány adat: kezdetben három verziót kínálnak majd, amelyek közül az alap 461 lóerővel érkezhet, a tuningcsomagok két lépcsőben (eStage1 és eStage 2) kérhetők majd az autóhoz.
Ezeket az autó alvázszámához kapcsolt, a műszerfal megfelelő nyílásába helyezett kristály aktiválja. Utóbbi a teljesítménynövekedés mellett értéknövelést is jelent, mivel nem tulajdonoshoz, hanem az autóhoz van rendelve, vagyis átruházható. Kuniskis szerint előbb-utóbb a hekkerek is megtalálják maguknak a piaci rést, de biztos több kell majd néhány cheatcode-nál:
GTA San Andreas: VROCKPOKEY
NFS 2: go43
LEGO Racers: mxpmx
Screamer 4x4: RABACAR
Dodge: kRisTálY